آخرین آپدیت:

هر آنچه که باید از بازی The Last Of Us Part II بدانید

هر آنچه که باید از بازی The Last Of Us Part II بدانید

بازی The Last of Us Part II یکی از پر جزئیات ترین آثاری است که تا کنون برای کنسول پلی استیشن 4 توسعه یافته است. عنوانی که با تمام فراز و نشیب  پیش و پس از عرضه اش ، موفق شد لقب پرفروش ترین بازی پلی استیشن 4 در سال 2020 را از آن خود کند و نام خود را در لیست بهترین بازی های انحصاری PS4 به ثبت رساند و هم چنین مورد توجه بسیاری از منتقدان و بازیکنان سراسر دنیا قرار بگیرد. شاید کمی برای نوشتن این مقاله دیر شده باشد اما از انجایی که گیم پلی بازی بین 25 تا 30 ساعت است احتمالا خیلی از پلیر ها تا کنون موفق به اتمام بازی نشده اند و یا حتی خیلی از آنان به تازگی شروع به تجربه این بازی کرده باشند.

همان طور که پیش از این اشاره کردیم The Last of Us Part 2 یکی از آثاری است که مملو از جزئیات و مکانیزم های مختلف است که انتخاب هر روش برای پیش بردن گیم پلی روی تجربه نهایی شما از بازی و داستان آن بسیار تاثیر گذار خواهد بود. مواردی است که با رسیدن به انتهای بازی آرزو میکنید که ای کاش در ابتدا ان ها را میدانستید و ما قصد داریم تا در این مقاله به شرح هر آنچه که باید از بازی The Last Of Us Part II بدانید بپردازیم ؛ پس اگر شما هم از طرفداران این بازی هستید یا قصد خرید آن را دارید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

The Last OF Us Part 2 PS4
PlayStation 4
The Last of Us Part 2 / Action / Horror / Survival
اتمام موجودی
بهترین قابلیت هر شخصیت

فرقی نمی کند که درباره الی (Ellie) صحبت کنیم یا ابی (Abby) ، هر دو قابلیت ها و توانایی های ویژه ای دارند که دانستن هر یک از آن ها برتری خاصی را در طول بازی به شما می دهد. در این بین یک قابلیت مهم و حیاتی است که در این دو کاراکتر مشترک است و با دانستن آن از ابتدای بازی ، کار برایتان بسیار آسان تر خواهد بود. اگر پیش از این نسخه اول بازی را تجربه کرده باشید قطعا با ویژگی الی و جوئل در ساخت کیت های سلامتی آشنایی دارید ، health kits ها یا همان کیت های سلامتی که در طول بازی می توانید با ترکیب دو آیتم پارچه و الکل آن ها را بسازید و از آن برای افزایش میزان سلامتی خود استفاده کنید. شاید مسخره به نظر برسد اما در طول گیم پلی بازی با نبرد های سخت و نفس گیری مواجه خواهید شد که وقتی برای ساخت این آیتم به شما نخواهند داد ؛ پس پیشنهاد میکنیم تا جایی که میتوانید همیشه مقداری از آن را ذخیره داشته باشید تا در صورت لزوم از آن برای افزایش میزان سلامتی کاراکتر های خود در هنگام مواجه شدن با خطر استفاده کنید و از چنگال مرگ بگریزید. هم چنین با استفاده از قرص هایی که در طول بازی با نام Supplement  پیدا میکنید میتوانید این کیت ها را ارتقا دهید تا میزان سلامتی بیشتری را در هنگام استفاده به شما بدهند.

برداشتن خودکار آیتم ها

یکی دیگر از مواردی که به احتمال خیلی زیاد درباره The Last OF Us Part II نمیدانید ، قابلیت برداشتن خودکار آیتم ها در بازی است. نسخه دوم آخرین باز مانده از ما دارای تنظیمات و جزئیات بسیار زیادی است که اگر دقت نکنید بسیاری از آن ها را در طول بازی از دست خواهید داد و در انتها آرزو میکنید که ای کاش از ابتدا به این جزئیات دقت می کردید. یکی از این تنظیمات قابلیت Auto Pick-Up است که با فعال کردن آن در تنظیمات بازی ، الی (Ellie) و ابی (Abby) با رسیدن به هر آیتم آن را به صورت خودکار از روی زمین بر میدارند. البته باید این را بدانید که برای عملکرد صحیح این قابلیت باید پیش از آن فضای خالی کافی در کوله پشتی خود داشته باشید. قابلیتی جذاب برای بازیکنان کم حوصله و بی دقت 😁

ساخت حداکثری از هر آیتم

اجازه ندهید تا مواد اولیه ای که برای ساخت آیتم های مورد نیاز در بازی لازم است هدر روند. هر وقت به میزان حداکثری از یک ماده رسیدید سعی کنید با آن هر چه که می توانید بسازید. فرقی نمی کند که آن آیتم کیت سلامتی باشد یا بمب دودزا یا حتی یک تیر برای تیر کمانتان ، چرا که هدف ما در این بخش تنها خالی کردن فضا برای به دست آوردن آیتم های جدید است. در طول بازی گاها پیش می آید که به یک آیتم خاص بر میخورید اما به دلیل پر بردن کوله پشتی تان از همان آیتم نمی توانید آن را بردارید. آن گاه متوجه منظور ما خواهید شد. پس خساست را کنار بگذارید و تا جایی که میتوانید از قابلیت ها و ویژگی های بازی استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

استفاده از آتش در مقابل Infected ها

شاید این موضوع را از نسخه قبلی بازی به خاطر داشته باشید و شاید هم همانند بسیاری از ما با گذشت 7 سال از عرضه نسخه اول آن را فراموش کرده باشید اما باید به خاطرتان بیاوریم که آتش بهترین وسیله برای از پای در آوردن Infected هاست. فرقی نمی کند که از Molotov cocktails استفاده کنید یا از flaming shotgun ؛ در نهایت در طول بازی تفنگی را با نام flamethrower پیدا خواهید کرد که در ابتدا مهمات زیادی را در اختیار شما قرار نخواهد داد و ممکن است بیخیال آن شوید اما باید بگوییم که این گان  ،تنها راه فرار شما در مواقعی است که توسط گروهی از رانر ها محاصره شده اید و چاره ای جز به آتش کشیدن آن ها برایتان باقی نمانده و انجاست که اهمیت این تفنگ را خواهید فهمید. پس سعی کنید در مصرف مهمات آن زیاده روی نکنید چرا که تنها تعداد محدودی از مهمات آن را در طول بازی پیدا خواهید کرد.

توقف در کنار فروشگاه موسیقی

در حالی که “explore everything” از بهترین نصیحت هایی است که در طول بازی به شما می شود ، در یکی از مراحل اولیه بازی و در طول ساعات ابتدایی آن ، هنگامی که با دینا سوار بر اسب خود به جستوجو منطقه می پردازید به یک فروشگاه موسیقی برخورد خواهید کرد. هنگامی که به این فروشگاه رسیدید با یکی از به یاد ماندنی و زیبا‌ترین میان پرده‌های بازی The Last of Us 2 مواجه خواهید شد. اما رفتن به این فروشگاه یک امر کاملا اختیاری است و به همین خاطر است که پیش تر تاکید کردیم تا در کنار این فروشگاه حتما توقفی داشته باشید و از این کات سین لذت کافی را ببرید چرا که بازی هیچ گاه شما را مجبور به تماشای آن نمی کند.

فروشگاه موسیقی در The Last OF Us Part 2
سلاح های خود را ارتقا دهید

پیش از این بسیاری از مجله ها اینگونه نوشتند که در طول بازی نیازی به آپگرید یا همان ارتقا سلاح های درون بازی نیست چرا که در هر مرحله به سلاح های جدیدتری همچون چوب بیسبال ، لوله آهنری ، آچار و هم چنین تبر برخورد می کنید که آن ها را به آیتم های پیشین خود ترجیح می دهید. اگر چه ما با این گفته موافق نیستیم اما این موضوع کاملا بستگی به خود شما دارد ؛ باید بدانید که ارتقا هر سلاح علاوه بر تعمیر آن ، سبب قوی تر شدن آن نیز خواهد شد. با ارتقا هر سلاح در کنار پر شدن خط سلامتی آن ، می توانید با یک ضربه دشمنان خود را از پای در آورید. فرقی نمیکند که سلاحتان چوب بیسبال باشد یا تبر ، هر ارتقا سلاحتان را چندین برابر قوی تر و مبارزه را برای شما جذاب تر می کند. هر سلاح در بازی به یک میزان مشخصی قابل استفاده خواهد بود. به عنوان مثال تبر ها تنها قابلیت استفاده در 6 ضربه پیاپی را دارند و پس از آن دیگر قابل استفاده نخواهند بود. اما با ارتقا آن علاوه بر پر کردن این 6 خط می توانید با تنها یک ضربه راه خود را از بین گروه Infected ها باز کنید.

استفاده از قابلیت Photo Mode

بدون شک The Last of Us Part 2 یکی از زیباترین بازی هایی است که تا کنون برای نسل هشتم توسعه یافته است. عنوانی که حاوی جلوه های بصری زیبا و متعددی است که در آینده دلتان برای تک تک صحنه های آن تنگ خواهد شد اما به دلیل روند خطی بازی برای مشاهده مجدد هر بخش باید بازی را از سر گرفته تا به مرحله مورد نظر خود برسید. پس سعی کنید در طول بازی تا جایی که می توانید از قابلیت Photo Mode استفاده کنید و لحظات جذاب و مناطق زیبای بازی را برای خود ذخیره کنید. قابلیتی که در انتها آرزو می کنید که ای کاش از آن بیشتر استفاده میکردید. درست است که بازی روند داستانی و گیم پلی زیبایی دارد که ارزش تجربه مجدد آن را خواهد داشت اما اوج لذت را زمانی از یک اثر خواهید گرفت که روند داستانی آن را ندانید و همه چی برایتان غیر قابل پیش بینی باشد.

پیدا کردن اسلحه مناسب

این مورد بستگی به خود شما دارد ؛ اما طبق تجربه ای که ما کسب کردیم می‌توان گفت که بهترین اسلحه برای الی هفت تیر یا همان Revolver و بهترین اسلحه برای ابی Hunting Pistol است که می‌تواند دشمنان را تنها با یک تیر به قتل برساند. تفنگ Abby از این جهت خوب است که می توانید برای آن تیر بسازید. تیر و کمان Ellie نیز قابل قبول است اما بهترین تجربه تیر اندازی را برای شما رقم نخواهد زد و می توانید در ارتباط با آن به همان کلمه “قابل قبول” اکتفا کرد. در بازی گان ها و تفنگ های مختلفی است که می توانید از هر یک از آن ها بسته به علاقه خود استفاده کنید اما بد نیست که بدانید محبوب ترین سلاح بازی از دید بازیکنان Shotgun می باشد.

از Infected ها دوری کنید

توصیه ای که پیش از این در مورد نسخه اول بازی می شد هم اکنون برای نسخه دوم آن نیز صدق می کند. برخورد با Infected ها در طول بازی واقعا آزار دهنده و اعصاب خورد کن است و گاهی ممکن است به این نتیجه برسید که دور زدن آن ها بهترین استراتژی برای پیشرفت در داستان بازی است چرا که با کشتن هر یک از آن ها تعداد بسیار بیشتری به سمت شما حمله ور خواهند شد. به طور مخفیانه از میان آن ها گذر کنید یا حتی در میان آن ها بدوید ، مهم نیست فقط به خاطر داشته باشید هر کاری که میکنید نباید منابع با ارزش خود را تا زمانی که مجبور نشدید برای کشتن Infected ها هدر دهید. اگر مجبور به کشتن آن ها شدید تا جای ممکن سعی کنید تا به سر آن ها شلیک کنید و با یک تیر کلک آن ها را بکنید و اگر امکانش بود برای این کار به پارتنر و یا همراه خود تکیه کنید و اجازه دهید که او کنترل محیط را در دست بگیرد.

از Abby متنفر نشوید

در ساعات ابتدایی بازی و با مشاهده اعمال Abby مطمئنا خون جلوی چشمانتان را خواهد گرفت و به شدت از او متنفر خواهید شد اما سعید کنید داستانی را که بازی قصد دارد آن را برایتان تعریف کند را بپذیرید و از آن لذت ببرید. در ادامه قرار است مدت زمان زیادی را با کاراکتر Abby سر کنید و اگر در ابتدا نتوانید احساسات خود را کنترل کنید و روند داستانی بازی را درک کنید در ادامه به مشکل بر خواهید خورد.

ایستراگ های The Last OF US Part 2

در پایان باید بگوییم که The Last OF Us Part II شاید یکی از بهترین بازی هایی نباشد که تا کنون آن را تجربه کردید اما قطعا بدترین آن نیز نخواهد بود. بازی که با تمام فراز و نشیب طی مراحل ساخت و هم چنین پس از عرضه اش توانست متای بسیار عالی 94 از 100 را کسب کند و مورد توجه بسیاری از بازیبازان سراسر دنیا قرار بگیرد. اگر هنوز موفق به تجربه این بازی نشدید و قصد خرید یکی از بهترین بازی های سال 2020 پلی استیشن 4 را دارید پیشنهاد میکنیم این بازی را از دست ندهید.

The Last of Us PS4
PlayStation 4
The Last OF Us: Remastered / Action / Horror / Survival
675,000 تومان
The Last of Us Part 1 PS5
The Last OF Us Part 1 / Action / Horror / Survival
2,495,000 تومان
021-9101-6578 BaziPlus PlusTV info [at] BaziPlus [dot] Com