آخرین آپدیت:

بهترین بازی های PS4 که باید تجربه کنید + ویدئو

بهترین بازی های PS4

پلی استیشن 4 قطعا یکی از بهترین کنسول های بازی نسل هشتم و هم چنین یکی از بزرگترین دستاورد های سونی در تاریخ کاری این شرکت است ؛ حداقل تا زمان عرضه پلی استیشن 5. مهم نیست که روی کنسول اولیه پلی استیشن 4 در حال بازی هستید یا از مدل تقویت شده آن یا همان پلی استیشن 4 پرو استفاده می کنید ، از هر کدام از این دو که استفاده می کنید قطعا شده که تا به حال از خود این سوال را بپرسید که بهترین بازی انحصاری PS4 چه بازی است ؟!

تهیه لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 کار بسیار جذاب و در عین حال سختی خواهد بود چرا که سونی جای هیچ گونه حرفی در این نسل باقی نگذاشته و نمی توان به راحتی این لیست را محدود به چند بازی خاص کرد. اما با این وجود اگر شما هم همانند دیگر بینندگان این صفحه به دنبال به چالش کشیدن کنسول بازی خود هستید ، پیشنهاد می کنیم با ما در ادامه این مقاله همراه باشید …

بهترین بازی های PS4

پلی استیشن 4 به راحتی در این نسل توانست بر تخت پادشاهی کنسول های بازی بنشیند و پیروز میدان رقابت بین آن ها در نسل هشت شود. سونی بخشی از این پیروزی را مدیون بازی های انحصاری خود هم چون دو بازی God Of War و The Last Of Us می باشد. بازی هایی که نه تنها توانستند کنسول بازی PS4 را به یکی از پرفروش ترین کنسول های خانگی این نسل تبدیل کنند بلکه توانستند جایزه های بسیاری را از مراسم های مختلف به عنوان بهترین بازی های سال دریافت کنند. ما در این مقاله سعی کردیم تا بهترین بازی های PS4 جدید را در ژانر های مختلف گردهم آوریم و این لیست را بروز نگه داریم. پس اگر بازی مورد علاقه خود را در این لیست یافت نکردید می توانید در ماه های آینده مجدد به این صفحه سری بزنید تا از بازی های جدید و محبوب این کنسول دوست داشتنی مطلع شوید.

10. Gran Turismo

بهترین بازی ماشینی ps4

تاریخ عرضه : 2022  |  سازنده : Polyphony   |  ژانر : مسابقه ای

اگر به دنبال بهترین بازی مسابقه ای PS4 هستید که بتوانید آن را روی کنسول خود تجربه کنید انتخاب های زیادی نخواهید داشت. DriveClub و Gran Turismo هر دو به صورت انحصاری روی کنسول پلی استیشن 4 عرضه شده اند و در سبک ریسینگ به طور شگفت انگیزی عمل کرده اند. اما اگر بخواهیم بین این دو بازی یکی را انتخاب کنیم، این انتخاب GT Sport خواهد بود. اثری که در این نسل به قول معروف یک سر و گردن بالاتر از درایو کلاب عمل کرده است. هر دو بازی لیست وسیعی از خودرو های لوکس و جدید را به همراه بهترین موسیقی و جزئیات گرافیکی در اختیار کاربران خود قرار می دهند اما چیزی که باعث شده Gran Turismo یک قدم جلوتر از DriveClub باشد، بخش آنلاین و تورنومنت های آن می باشد.

تجربه مسابقات ریسینگ آنلاین با قابلیت پشتیبانی از فرمان های مخصوص پلی استیشن 4 و هم چنین گرافیک فوق العاده آن در کنار قابلیت شرکت در Event های آنلاین و پخش جهانی آن باعث می شود تا حس یک راننده حرفه ای مسابقات اتومبیل رانی را داشته باشید. مسابقاتی که برخلاف مسابقات واقعی ریسکی برای شما نخواهند داشت اما به همان اندازه جذاب و مهیج می باشند.

9. Until Dawn

بهترین بازی ترسناک ps4

تاریخ عرضه : 2015  |  سازنده : Supermassive Games  |  ژانر : ترسناک

Until Dawn یکی از قدرتمند ترین بازی های ترسناک در زمینه داستان سرایی است. داستانی که روایت گر تعطیلات چند نوجوان در کوهستان های دور افتاده می باشد. تعطیلاتی که در نهایت به غم بزرگی در بین آن ها تبدیل می شود که آرزو می کنند ای کاش هیچ وقت پای به این کوهستان نگذاشته بودند. اما برای پشیمانی خیلی دیر است ؛ دیگر هیچ راهی برای بازگشت نیست !!

تصمیماتی که شما در طول داستان بازی می گیرید سرنوشت هر یک از افراد درون بازی را تغییر می دهد. گاهی با یک تصمیم اشتباه باعث کشته شدن یک یا حتی چند نفر از دوستان خود خواهید شد و گاهی با یک حرکت هوشمندانه زندگی آن ها را نجات خواهید داد. این موضوع باعث می شود در هر بار پلی کردن این بازی با داستان جدیدی رو به رو شوید که شما را به ماجراجویی جدیدی دعوت می کند. شاید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هرگونه خونریزی انجام دهید ، یا شاید می خواهید ببینید که یک شخصیت به خصوص آزار دهنده با یک مرگ ناجور رو به رو می شود ؛ انتخاب با شماست. در واقع Until Dawn عنوانی است که می توان گفت در حقش کم لطفی شده و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که این بازی را تجربه کرده باشد. بازی که نادیده گرفتنش آسان است اما فراموش کردنش بسیار سخت …

8. Shadow of the Colossus (Remastered)
بهترین بازی بازسازی شده ps4

تاریخ عرضه : 2018  |  سازنده : Team Ico  |  ژانر : اکشن ماجراجویی

Shadow of the Colossus از آن دسته عناوینی است که همگان سال ها منتظر عرضه نسخه ریمستری از آن بودند. عنوانی که سبب بروز تحول عظیمی در بازی های ویدئویی شد. بازی که هنوز هم با گذشت بیش از 13 سال از زمان عرضه اش روی کنسول PS2 حرف های زیادی برای گفتن دارد و هیچ گاه حس تکراری بودن را به بازیکن منتقل نمی کند. اگر بخواهیم صادق باشیم در ابتدا می خواستیم این جایگاه را به بازی The Last Guardian بدهیم. بازی که تمام سعی و تلاش خود را کرد تا تجربه ای کلاسیک را برای دارندگان این کنسول رقم بزند اما نتوانست جادوی Shadow Of The Colossus را مجددا تکرار کند.

داستان بازی در عین سادگی که دارد بسیار زیباست ؛ در واقع زمانی متوجه داستان عالی این بازی می‌شوید که پس از کشتن تمام کلوسی‌ها به پایان احساسی بازی برسید و چنان تحت تاثیر آن قرار بگیرید که لذت تجربه Shadow of the Colossus و همچنین کیفیت بالای داستان خاص آن تا مدت‌ها از ذهن‌تان پاک نشود. بازی شما را به مبارزه با 16 غول بی‌شاخ و دم به اسم کلوسی دعوت می‌کند ؛ باید هر کلوسی را پیدا کرده و سپس پس از پیدا کردن نقاط ضعفش، راهی برای از پا درآورن او پیدا کنید. این مراحل در ترکیب باهم ، مبارزات بازی را به تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش تبدیل می‌کنند که به یک تجربه منحصر‌به‌فرد و فراموش‌نشدنی تبدیل می‌شود. 

7. The Last of Us (Remastered)

بهترین بازی داستانی ps4

تاریخ عرضه : 2014  |  سازنده : Naughty Dog  |  ژانر : اکشن ماجراجویی

یکی از حقایقی که به همه ما ثابت شده این است که عناوین Naughty Dog همیشه فوق العاده ظاهر میشوند. وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم و سراغ بازی‌های قدیمی‌تر می‌رویم، خیلی راحت جای پای استودیو ناتی‌داگ در شکل‌گیری خاطرات‌مان از بازی‌های ویدیویی را حس می‌کنیم؛ از آن کِراش‌ِ دوست‌داشتنی تا جک و دکستری که تأثیر زیادی روی بازی‌های هم‌سبک خود داشتند. The Last of Us یکی از شگفت انگیز ترین داستان پردازی هایی است که تا کنون به عنوان یک بازی ویدئویی منتشر شده است ؛ نه تنها در PS4 بلکه در بین تمامی پلتفرم ها. بازی که در سال 2013 برای PS3 منتشر شد و خیلی زود تبدیل به یکی از بهترین بازی های این کنسول شد. هر ساله بازی‌ های زیادی عرضه می‌شوند، سر و صدا می‌کنند و شاید هم در آن برهه‌ ی زمانی عرضه تا ماه‌ها در موردشان صحبت شود، اما جاودان نمی‌مانند. The Last of Us ، یکی از بازی‌ هایی است که شاید بتوان آن را در بالاترین رتبه‌ ی برترین بازی‌ های یک دهه‌ی اخیر دانست و غوغایی که به پا کرد نه تنها با گذشت زمان فروکش نکرد، بلکه به شکلی عجیب، بال و پر گرفت و ملکه‌ی ذهن بسیاری از گیمرها شد.

The Last OF Us زندگی را در آخرالزمانی وحشتناک به تصویر می‌کشد که نه فقط به خاطر بیماران زامبی شکل آن، بلکه به خاطر تلاش برای زنده ماندن انسان‌ها و وحشی‌گری آن‌ها، تبدیل به تجربه‌ای گاه دردناک می‌شود. البته سفر طولانی جوئل و الی همیشه هم پر خطر نیست و لحظات شیرین، خنده‌دار و بامزه‌ای را به دنبال دارد که هرگز آن ها را فراموش نخواهید کرد.

6. Detroit: Become Human

بهترین بازی سال ps4

تاریخ عرضه : 2018  |  سازنده : Quantic Dream  |  ژانر : ماجراجویی

Detroit: Become Human یکی از جدیدترین بازی های PS4 ییست که موفق شد به لطف داستان خطی زیبایی که دارد به این لیست بپیوندد. در واقع به جرئت می توان گفت Quantic Dream با عرضه این بازی پایش را فراتر از آن چیزی که پیش از این انجام داده گذاشته است. بازی که موفق شد لقب یک شاهکار واقعی را در ژانر خودش دریافت کند. با در نظر گرفتن انتقاد های منفی که نسبت به این بازی و در رابطه با دیوید کیج منتشر شده ، از حق نگذریم این بازی لایق دریافت متای 80 خود می باشد. داستان بازی در رابطه با سه Androids است که برای رسیدن به آزادی ذر سال 2038 دست به هر کاری می زنند. دنیایی که Quantic Dream برای بازیکن به تصویر می کشد فقط یک جهشی کوتاه از آن چیزی است که اکنون در آن زندگی می کنیم.

با این وجود نمی توان گفت که Detroit بهترین ساخته دیوید کیج است ؛ گاهی در بازی ممکن است از سرعت کم پیشرفت داستان بازی و تکراری شدن آن پس از مدتی بسیار خشمگین شوید اما اگر بخواهیم صادق باشیم دنیای که Detroit با تمام جزئیات گرافیکی بی نظیرش در اختیار بازیکن قرار می دهد ارزش به جان خریدن این مشکلات را دارد. دیگر ویژگی که ممکن است دلیل اصلی قرار گرفتن Detroit در این لیست باشد ، توانایی تصمیم گرفتن بازیکن در طول داستان بازی است. تصمیماتی که شما در طول بازی میگیرید داستان بازی را به طور کامل تغییر میدهد به گونه ای که با هر بار اتمام بازی شاهد پایان بندی جدیدی در آن خواهید بود.

5. Uncharted 4: A Thief's End

بهترین بازی اکشن ps4

تاریخ عرضه : 2016  |  سازنده : Naughty Dog  |  ژانر : ماجراجویی

درست همانند بسیاری از بهترین فیلم های اکشن ساخته شده ، Uncharted 4 نیز به خوبی توانست تعادل بین انفجار های مهیب و تعقیب و گریز های درون داستانی اش را با لحظات احساسی و درام آن حفظ کند. Uncharted 4 یک پایان مناسب برای داستان Nathan Drake است. کاراکتری که به همراه همسر و برادر خود ، Elena و Sam ، لحظاتی را برای شما در بازی رقم می زنند که فراموش کردن آن بسیار سخت است. شاید این دو کاراکتر را از نسخه های پیشین این بازی به خاطر داشته باشید و شاید اصلا تا کنون نسخه های قبلی این بازی را از نزدیک ندیده باشید ؛ مهم نیست ؛ چرا که Uncharted 4 یک تجربه کاملا جدید را به همراه این سه کاراکتر دوست داشتنی برای شما رقم می زند. تجربه ای که قابل مقایسه با هیچ بازی نخواهد بود.

بازی Uncharted 4: A Thief’s End توانست مرز بین فیلم‌های پرخرج هالیوودی و بازی‌های ویدیویی را کمتر کند. وقتی آنچارتد 4 شروع می‌شود، نمی‌توان نشانی از نِیتن دریک سابق پیدا کرد. نه شوقی، نه هیجانی، نه گنجی و نه حتی یک اسلحه واقعی. حال او در کنار النا روزهای پرمخاطره‌ی زیادی را با هم تجربه می کنند. او حالا یک کار روزمره دارد، رییس دارد، همسر دارد و در یک خانه‌ی بزرگ سه‌خوابه زندگی می‌کند. ولی این آرامش را کسی به هم می‌زند که همه خیال می‌کردند 15 سال پیش مرده است. وقتی سم ، برادر نیتن ، پس از 15 سال دوباره سر و کله اش پیدا می شود … 

4. Horizon Zero Dawn
بهترین بازی جهان باز ps4

تاریخ عرضه : 2017  |  سازنده : Guerrilla Games |  ژانر : ماجراجویی

Horizon از آن دسته عناوینی است که حتی پیش از عرضه ، همیشه در پیش نمایش ها و تریلر های منتشر شده اش می درخشید. گرچه زندگی قبیله ای و شکار دایناسور های رباتیک داستانی به نظر نمی رسید که بتوان همگان را مجذوب خود کند اما این بازی موفق شد در نهایت داستان تخیلی جذابی را برای بازیکنانش رقم بزند. تا کنون شاهد بازی های بسیاری با تم آخرالزمانی و محیط بی جان آن ها بودیم اما Horizon Zero Dawn با جسارتی که به خرج داد توانست قدمی بزرگ در عرصه بازی های ویدئویی به خصوص در ژانر خود بردارد. داستان بازی در باره یک جهان پس آخرالزمانی کاملا متفاوت و مدرن است ؛ جهانی که در آن آدم ها همانند انسان های نخستین باید برای زنده ماندن خود را با دنیای پیرامونشان وقف دهند ، قبایل خود را تشکیل دهند و با قبایل دیگر همکاری کنند. البته حال دنیای وحش تنها خطری نخواهد بود که این جهان را تهدید می کند …

3. Bloodborne
بهترین بازی اکشن ار پی جی ps4

تاریخ عرضه : 2015  |  سازنده : FromSoftware  |  ژانر : Action RPG

شب ، تاریک و وحشت انگیز است ، وحشتی که اگر مراقب نباشید شما را در عرض چند ثانیه در خود می بلعد. بلعیدنی که باید ریسکش را هنگام بازی کردن Bloodborn بپذرید. Bloodborn برای هر گیمری مناسب نیست اما برای طرفداران دارک سولز همانند یک اثر مقدس است. اثری فلسفی با تم غمگین و تاریک به همراه داستانی عجیب و غریب که نمونه آن را در هیچ بازی ویدئویی دیگری نمی توان یافت. این اثر اکشن RPG جدید FromSoftware نسبت به سری کلاسیک Souls سرعت عمل بیشتری را در اختیار بازیکن قرار می دهد. درست همان سختی با همان صحنه های وحشیانه اما با یک سبک مبارزاتی تهاجمی تر. با این وجود احتیاط هم چنان در این بازی حرف اول را می زد ، یک لخظه غفلت می تواند شما را در چنگ هیولایی بیندازد که رهایی از آن به معنای واقعی کلمه جون به لبتان می کند.

2. Marvel's Spider-Man
بهترین بازی ابرقهرمانی ps4

تاریخ عرضه : 2018  |  سازنده : Insomniac Games  |  ژانر : اکشن ماجراجویی

Marvel’s Spider-Man بدون شک یکی از پر سر و صدا ترین بازی های انحصاری پلی استیشن و هم چنین یکی از لذت بخش ترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ بازی های ویدئویی است. لذتی که از همان ابتدا که وارد بازی می شوید تا مراحلی که باید سرعت و قدرت را همزمان به کار گیرید ، خودنمایی میکند. داستان بازی در عین حال دلچسب ، سرگرم کننده و هم چنین کاملا غافل گیر کننده است. در واقع داستان بازی حس خوب یک ابرقهرمان بودن را به بازیکن منتقل میکند ، حسی که در کمتر بازی های ابر قهرمانی می شود آن را احساس کرد. اگر به دنبال یک بازی جدید و غافل گیر کننده هستید که شما را هفته ها سرگرم خود کند ، Marvel’s Spider-Man همان بازی است.

1. God of War

بهترین بازی انحصاری ps4

تاریخ عرضه : 2018  |  سازنده : Sony Santa Monica  |  ژانر : ماجراجویی

بله درست شنیدید ، بهترین بازی انحصاری PS4 ؛ God of War ، اثر جدید استودیو خوش نام سانتا مونیکا که به عبارتی کل این فرنچایز را به حال و هوای تازه ای برد بهترین بازی خواهد بود که میتوانید روی کنسول پلی استیشن 4 خود بازی کنید. آخرین ، بهترین و گل سر سبد لیست بهترین بازی های PS4 ، مقامی که بی شک تا عرضه PS5 تغییر نخواهد کرد. داستان خطی بازی به صورت زیبایی نوشته و به نمایش در آمده است. داستانی که شما را در کنار حفظ خشونت و کینه دیرینه Kratos ، کاراکتر اصلی بازی ، به پدری دلسوز و مهربان تبدیل می کند. داستان بازی در ابتدا ساده به نظر می‌رسد. کریتوس باید به همراه پسرش آخرین خواسته همسر و مادری مرده را به سرانجام برسانند؛ بردن خاکسترش به بالاترین قله دنیای نورس. چرا یک مادر باید چنین خواسته سختی داشته باشد؟ خب این سوال، جواب شگفت‌انگیزی دارد که در پایان بازی به آن خواهید رسید و مو به تن‌تان سیخ خواهد کرد. به طور کلی داستان بازی خارق‌العاده است. تعریف آن یک مقاله جداگانه می‌خواهد تا با خیال راحت به پای آن بنشینیم و کلی تئوری برایش مطرح کنیم. مبارزات بازی درست همانطور که در نسل های قبلی بود ، روان و هیجان انگیز اند. دوربین بازی در ایجاد صحنه‌های سینمایی و طی کردن ماجراجویی کریتوس و آترئوس، فوق‌العاده عمل می‌کند. اما شگفت‌انگیزتر از همه، گرافیک بی‌نقص بازی چه از نظر بصری و چه از نظر فنی است.

بازی شما را در دنیای نورسی قرار می‌دهد که هر گوشه آن حال و هوای خاص خود را دارد. جنگل‌های سرد و خشک میدگارد، سرزمین‌های برفی، برگ‌ها و گل‌هایی با رنگ‌های گرم و مسحور کننده. گویی قرار است همانطور که The Last Of Us با گرافیک و داستان خیره کننده ای که داشت پرونده نسل هفتم را بست ، God Of War نیز همین کار را با نسل هشتم بکند. اما جدای از گرافیک ، چیزی که بازی را باشکوه‌تر کرده ، گرافیک بی‌نقص بازی نیست، بلکه موسیقی شاهکار این اثر است که به لطف آن تمام مراحل بازی، تک تک صحنه‌های شگفت‌انگیزی که پشت سر می‌گذارید، لحظات باشکوه، لحظات آرام و حتی لحظات احساسی، همه و همه بسیار زنده به نظر برسند.

بهترین بازی های پلی استیشن 4

لیست بهترین بازی های جدید پلی استیشن 4 تا سال 2023 از دید رسانه ویجیاتو :

021-9101-6578 BaziPlus PlusTV info [at] BaziPlus [dot] Com