آخرین آپدیت:

10 بازی ترسناک که آدرنالین خونتان را تا سر حد مرگ بالا می برند

بهترین بازی های ترسناک PS4

ترس و وحشت، ژانری که هم در سینما و هم دربازی‌های ویدئویی واقعا جذاب و پر از هیجان بوده و هست. از زمانی که صنعت گیم و سینما بین مردم محبوب شد، آثار سینمایی و بازی های ویدیویی ترسناک و وحشتناک جایگاه ویژه ای بین مردم پیدا کرد. از سری فیلم های سینمایی ترسناک جن گیر گرفته تا سری بازی های ترسناک Silent Hill. در واقع این ژانر فرصتی را برای شما فراهم می کند تا چیزهایی را تجربه کنید که در دنیای واقعی اصلا دوست ندارید با آنها مواجه شوید. بهترین بازی ترسناک همیشه پر سر و صدا ترین بازی نیست؛ تیر اندازی، پاشیدن خون روی صفحه و صحنه های دلهره آور، تنها یک چاشنی برای ساخت یک اثر معمولی در ژانر وحشت هستند. ترسناک ترین بازی های تاریخ عناوینی هستند که در سکوت کامل شما را غرق در بازی میکنند و اجازه می دهند که خودتان نقش اساسی را در ترساندن خودتان داشته باشید.

در طی سال های گذشته آثار ترسناک زیادی برای انواع کنسول بازی و کامپیوتر های شخصی منتشر شده است که داستان هر کدام تجربه جدیدی را به شما القا می کند؛ از رها کردن شما در یک خانه متروکه و جن زده گرفته تا درگیر کردن شما در نفرین دیرینه یک خانواده. امروز ما در بازی پلاس و در این مقاله سعی کردیم ترسناک ترین بازی های جدید و قدیمی تاریخ بازی های ویدئویی را از دیدگاه کاربران و منتقدان جمع آوری و معرفی کنیم. اگر شما هم همانند دیگر بینندگان این صفحه به دنبال بهترین بازی های ترسناک PS4 و PS5 هستید، پیشنهاد می کنیم با ما در ادامه این مقاله همراه باشید …

10. Little Nightmares ؛ چالش با روح و روان
Little Nightmares

بازی Little Nightmares جزو آن دسته از آثاری است که در عین ترسناک بودن محیطی بسیار عجیب و غریب دارد. کاراکتر زرد کوچک بازی که دائما از دست هیولاهای بازی در حال فرار است به خوبی حس ترس درونی اش را به بازیکن منتقل می کند. با وجود تم فوق العاده غمگین ، افسرده و مریض بازی ، هم چنان بسیاری از منتقدان و بازیکنان این بازی را جزو لیست بهترین بازی های ترسناک تاریخ می دانند. بازی که تجربه آن به هیچ وجه برای کودکان پیشنهاد نمی شود مگر انکه بخواهید آن ها را برای ادامه زندگیشان در ترس و وحشت و حس افسردگی غرق کنید. گیم پلی بازی به طور بسیار جذابی شما را دائما به فرار وادار میکنید. گاهی از دستان یک مرد نابینا و گاهی از دست موجودات عجیب و غریبی که بهتر است هرگز نگذارید دستشان به شما برسد.

بازی Little Nightmares در سال 2017 برای PS4، Nintendo Switch، Xbox One و رایانه های شخصی منتشر شد و موفق شد نمرات بسیاری خوبی را از سمت منتقدان دریافت کند. در حال حاضر این بازی با متای 80 در سایت metacritic به عنوان 10 بازی محبوب از دید کاربران لیست شده است.

9. Alan Wake ؛ متفاوت تر از آنچه فکرش را بکنید
Alan Wake

Alan Wake اثری کاملا متفاوت و منحصر به فرد است. در این بازی شاهد خون و خون ریزی و یا بر خلاف Little Nightmares شاهد آزار و اذیت های روحی روانی بیش از اندازه نخواهیم بود. در واقع Alan Wake به گونه ای نیست که بتوان از آن به عنوان یک بازی ترسناک یاد کرد ؛ بلکه چیزی که این بازی را منحصر به فرد کرده داستان خارق العاده و علی الخصوص محیط تاریک بازی و رمز و راز هایی است که در کوهستان داستان آن نهفته شده است. Bright Falls ، کوهستانی الهام گرفته از Twin Peaks که جریانات مرموزی در آن در حال اتفاق افتادن است.

در واقع Alan Wake سرگرم کننده ترین بازی ترسناکی خواهد بود که می توانید پیدا کنید. علاوه بر سرگرم کننده بودن بازی ، داستان بازی به طرز غیر قابل باوری جذاب می باشد. البته یک داستان جذاب از یک بازی ساخته شده توسط Remedy چیزی کاملا طبیعیست. این استودیو بار ها در بازی های مختلف خود همانند جدیدترین اثرش ، یعنی بازی Control نشان داده که می تواند داستانی جذاب و خیره کننده را برای بازیکنان رقم بزند.

8. Until Dawn ؛ شاهکار انحصاری پلی استیشن
Until Dawn PS4

و اما نوبتی هم که باشد نوبت گل سر سبد این لیست در بخش بازی های انحصاری پلی استیشن است. بی شک بازی Until Dawn را می توان یکی از قدرتمند ترین بازی های ترسناک در زمینه داستان سرایی دانست. داستان بازی علاوه بر اینکه بسیار شبیه به یک فیلم هالیوودی است ، با تصمیم گیری هایی که در طول بازی در اختیار بازیکن قرار می دهد ، این حس را به بازیکن منتقل می کند که ماجرای بازی به صورت زنده برای وی اتفاق می افتد. با هر تصمیم گیری داستان بازی به طور کامل تغییر می کند به طوری که با هر بار تجربه این بازی شاهد یک داستان مجزا خواهید بود. داستان بازی در رابطه با هشت دوست دبیرستانی است که برای تعطیلات به کلبه یکی از دوستانشان در کوهستان می روند، اما این تازه آغاز ماجراست به گونه ای که این تعطیلات تبدیل به غمی می شود که هر یک آرزو می کردند که ای کاش پا به این کوهستان نمی گذاشتند.

بازی Until Dawn در سال 2015 توسط استودیو Supermassive Games برای کنسول بازی PS4 منتشر شد و توانست جوایز مختلفی را از مراسم های مختلف کسب کند. نسخه دوم بازی Until Dawn تا چند ماه قبل در دست ساخت بود اما به یکباره Supermassive خبر از کنسل شدن این بازی داد و باعث ناراحتی طرفداران این بازی شد.

7. Bloodborne ؛ داستانی بی انتها

Bloodborne بی شک یک شاهکار در سبک خود است. اثری فلسفی با تم غمگین و تاریک به همراه داستانی عجیب و غریب که نمونه آن را در هیچ بازی ویدئویی دیگری نمی توان یافت. ترس بازی به خوبی در همان دقایق اول به بازیکن منتقل می شود ؛ قدم زدن در کوچه های تنگ و تاریک بازی که با صدای ناله مردم مریض و افسرده شهر همراه است تنها بخشی از ترس و استرس وارده به بازیکن را شکل می دهد. داستان بازی به قدری عجیب و رمز آلود است که به طور قطع باید گفت حتی اگر 50 بار هم بازی را به پایان برسانید باز هم راز جدیدی را در آن کشف خواهید کرد ، به عبارتی دیگر بازی همیشه حرفی برای گفتن دارد و پایان در Bloodborne معنایی ندارد. با وجود اینکه بیس و اساس ژانر بازی چیز دیگریست اما سازندگان به خوبی توانسته اند ترس و وحشت را در این بازی بگنجانند طوری که بازیکن آن را به خوبی احساس کند.

در واقع داستان بلادبورن فراتر از یک یک داستان ترسناک و پر رمز و راز است. داستانی که شما را وادار می کند تا قدم به قدم به کشف رازهای نهفته در آن بپردازید. در خیابان های شهر قدم بزنید و صدای زمزمه مردم را از پشت درهای بسته گوش کنید ، شکار ؛ آن ها درباره چه چیزی صحبت می کنند ؟ منظورشان از شکار چیست ؟

بازی Bloodborne در سال 2015 و به طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 توسط هیده‌تاکا میازاکی توسعه یافت. این شاهکار خارق العاده، در زمان عرضه خود توانست امتیاز عالی 92 از 100 را کسب کند و هم چنین موفق شد نظر مثبت بسیاری از طرفداران این سبک بازی ها را جذب کند.

6. Outlast ؛ کنجکاوی یا حماقت ؟
Outlast

Outlast مثال بسیار خوبی برای جمله ای است که در ابتدای این مقاله گفتیم : “در واقع این ژانر فرصتی را برای شما فراهم می کند تا چیزهایی را تجربه کنید که در دنیای واقعی اصلا دوست ندارید با آنها مواجه شوید” . محیط بازی Outlast به گونه ای طراحی شده که هیچ کدام از ما به هیچ عنوان دوست نداریم چیز هایی که در دنیای این بازی میبینیم را حتی برای یک ثانیه در دنیای واقعی تجربه کنیم. شب در کوهستان ، کیلومتر ها دورتر از هر گونه کمک ، در پناهگاهی متروکه که زنده تر از آن چیزی است که نشان می دهد. به عبارتی دیگر داستانی که چیزی فراتر از ترس و وحشت را به شما نشان می دهد که پس از تجربه آن دیگر بازی های این لیست تا حدودی همانند یک فیلم کمدی برایتان خواهد بود.

داستان بازی در رابطه با مردی است که یک پیامک بسیار عجیب از یک تیمارستان دور افتاده دریافت می کند که گفته می شود در آن تیمارستان، آزمایشات عجیبی روی بیماران انجام شده و حال این آزمایشات باعث تغییر ژنتیکی در بیماران آنجا شده و تمامی کارکنان آنجا کشته شده اند. همانند دیگر آثار ژانر ترسناک ، کنجکاوی ، چیزی که اعصاب خورد کن ترین لحظات را در این ژانر رقم می زند سبب می شود تا این فرد به این تیمارستان عجیب و غریب برود. سری بازی Outlast ، ساخته شرکت رد بارلز دارای دو نسخه می باشد که نسخه دوم آن دنباله ای برای نسخه اول است. به اعتقاد خیلی ها سری بازی Outlast بهترین بازی ترسناک تاریخ از نظر گیم پلی و داستان غنی می باشد.

5. Resident Evil 2 Remake ؛ بازگشت پرشکوه
Resident Evil 2 Remake

در این مقاله از عجیب و غریب بودن زیاد صحبت کردیم ، حال نوبت به عجیب ترین بازی از لیست عجیب ترین بازی ها رسیده است. اینکه Resident Evil 2 پس از 20 سال از زمان عرضه اش توانسته مجدد به لیست 10 بازی ترسناک آن هم در سال 2020 بپیوندد بسیار شگفت انگیز است. بازی که در زمان خودش همانند Resident Evil 4 سر و صدای زیادی به راه انداخت و حال پس از 2 دهه با المان های جدیدی که در نسخه بازسازی شده اش قرار گرفته موفق شده تا مجدد به لیست ترسناک ترین بازی های تاریخ بپیوندد.

داستان بازی حول محور دو کاراکتر دوست داشتنی این مجموعه یعنی Leon و Claire جریان دارد ؛ پس از انهدام Raccoon City ، دو کاراکتر بازی ، Leon و Claire از هر ابزاری استفاده می کنند تا راه خود را از میان زامبی ها یا هیولا های عجیب و غریب این شهر پیدا کنند. موجوداتی که از هر جایی که فکرش را هم نمیکنید ظاهر می شوند و شما را وادار به فرار می کنند. فراری که باعث می شود حتی یک ثانیه هم نتوانید در این بازی آسودگی داشته باشید.

4. P.T. و Silent Hill 2 ؛ دوران اوج کونامی
Silent Hill & T.P.

Silent Hill یاد آور دوران اوج کونامی است. دورانی که Konami فقط فوتبال نمی ساخت و از افراد خلاق و با استعداد در ساخت شاهکار هایی همچون Silent Hill استفاده می کرد. پس از موفقیت هایی که Silent Hill به دست آورد ، نسخه دیگری از این بازی با عنوان Silent Hill 2 منتشر شد. اثری که در ادامه داستان نسخه قبلی اش ، جیمز ، کاراکتر اصلی بازی را نشان می دهد که پس از قتل همسرش در افسردگی شدید به سر می برد. حال جیمز در کابوسی خودش را می بیند که نامه ای مشکوک و مرموز مبنی بر ملاقات دوباره با همسرش دریافت می کند که به وی می گوید همسرش در سایلنت هیل منتظر اوست. جیمز در پاسخ به این نامه به سایلنت هیل باز میگردد اما تنها چیزی که در این شهر دستگیرش می شود خاطرات تلخ و محکوم کننده قتل همسرش توسط خودش می باشد.

Silent Hill عمیق ترین ترس های ما را آشکار می کند تا نشان دهد هیچ Evil بزرگتری از تصورات خودمان وجود ندارد. در واقع شخصیت جیمز ساندرلند به مراتب بیشتر مورد تهدید شیاطین شخصی و درونی اش قرار گرفته است تا شهر متروکه و مرموز سایلنت هیل ؛ سایلنت هیل تنها این شیاطین را در ذهن او نمایان می سازد. شهری که هر چه بیشتر در آن فرو می روید ، اتفاقات ناخوشایند تری شما را در آن احاطه می کند.

P.T. بازی دیگر این استودیو یکی از مورد انتظار ترین بازی های ژانر ترسناک بود که قرار بود کونامی را به روز های اوج خود بازگرداند اما به خاطر یک اختلاف احمقانه بین دو استودیو سازنده بازی ، برای همیشه نا تمام ماند. اثری که هنوز هم با آوردن نامش باعث ایجاد یک حس عذاب وجدان در کونامی و یک حس خشم و افسوس در طرفدارانش می شود. هنوز که هنوزه پس از 5 سال گذشت از زمان عرضه دموی این بازی ، به لطف گرافیک و داستان خارق العاده اش ، نامش بر سر زبان هاست. عنوانی که بی شک اگر منتشر می شد نامش در صدر جداول محبوب ترین بازی های ترسناک ماه ، سال ، دهه و یا حتی یک قرن اخیر قرار میگرفت. اثری که به گفته یکی از اعضای تیم GamesRadar+ با برق خاموش به هیچ عنوان قابل تحمل نخواهد بود ؛ حتی با صدای بسته.

3. Layers of Fear ؛ خطای دید یا جنون ؟
Layers of Fear

خیلی از بازی ها شما را از جا بلند می کنند یا شما را وادار به جیغ زدن می کنند اما کمتر اثری پیدا می شود که همانند Layers of Fear علاوه بر این دو مورد وجودتان را از شک و تردید پر کند. آیا چیری که می بینید حقیقت دارد یا تنها انعکاسی از تصورتان است ؟! فضای بازی در ابتدا بسیار آشنا به نظر می رسد. خانه ای تاریک ، نفرین شده و خالی ؛ چاشنی مورد نیاز هر اثر دیگر در ژانر ترسناک. داستان بازی در رابطه با مردی نقاش است که به نظر می رسد رابطه خوبی با زن و بچه خود نداشته است و حال پس از چند سال به خانه قدیمی خود بر می گردد. خاطرات آن دوران به طور وحشت آوری از جلوی چشمش می گذرد. در واقع Layers of Fear در طول داستانش عملا کاری می کند که پس از آن حتی به چشمان خود نتوانید اعتماد کنید. نا پدید شدن در ها و تغییر مسیر راه رو ها سبب می شود تا معنی واقعی جنون را درک کنید و مدام خود را در مسائل مختلف زیر سوال ببرید ؛ آیا این میز پیش از این در این اتاق بود یا نه ؟! قبلا روی این دیوار در خروج بود یا تنها تصور من بوده ؟!

2. Resident Evil 4 ؛ راه بدون بازگشت

مگر می شود صحبت از ژانر وحشت باشد و اسمی از Resident Evil برده نشود ؟! مجموعه ای که خود بنیان گذار ژانر modern survival horror می باشد و به اعتقاد خیلی ها کلید پیشرفت بسیاری از بازی های شوتر سوم شخص بوده و هست. به جرئت می توان گفت Resident Evil 4 با گذشت بیش از 15 سال از زمان عرضه اش ، هنوز هم جزو بهترین نسخه های این مجموعه است. اگر از طرفداران این مجموعه باشید حتما با این گفته ما موافق هستید که پس از Resident Evil 4 دیگر نسخه های ساخته شده از این بازی به دست کپکام از اصل و اساس این مجموعه دور شدند. Resident Evil 4 یک شاهکار در زمان خودش و حتی می توان گفت در زمان حال به حساب می آید. عنوانی که در زمان عرضه اش با گرافیک خیره کننده و گان پلی جذابی که داشت سبب شد تا تحولی در دنیای بازی های رایانه ای به وجود آورد که نظیرش بی سابقه است.

داستان بازی از جایی شروع می شود که Leon Kennedy ، شخصیت اصلی بازی به همراه دو مامور پلیس به دهکده ای به نام گانادو برای پیدا کردن دختر رئیس جمهور می رود. در همان دقایق اولیه Leon خود را تک و تنها در جمعی از اهالی آلوده به ویروس این دهکده می بیند و از همان موقع باید از هر آنچه که دارد استفاده کند تا بتواند خود را زنده نگه دارد. ترس احساسی است که کم و بیش در طول داستان بازی با بازیکن همراه خواهد بود ؛ حال چه در درگیری های روی پشت بام های گلی و فرسوده خانه های این دهکده و یا چه در فرار های Leon از دست اهالی آن.

بازی Resident Evil 4 در سال 2005 اولین بار برای کنسول ژاپنی گیم کیوب و بعدها برای PS2، PS3، XBOX 360 و همچنین رایانه های شخصی منتشر شد. نسخه ای از این بازی برای نسل هشتم منتشر شده که نمی توان به آن نسخه بازسازی شده گفت چرا که گرافیک بازی و بافت های آن چندان تغییری نسبت به نسخه اصلی بازی نداشته اما تجربه آن خالی از لطف نیست و اگر تاکنون این بازی را تجربه نکردید خرید آن را به شما پیشنهاد میکنیم.

1. Resident Evil 7 ؛ نفرین بی پایان
Resident Evil 7

Resident Evil 7 به عقیده خیلی ها از ریشه و اساس خود دور شده است. داستان و سبک بازی به طور کل تغییر کرده که این موضوع را در همان ثانیه اول ورود به بازی و مشاهده حالت اول شخص آن متوجه خواهیم شد. اما آیا این حقیقت دارد ؟ هم بله و هم خیر ؛ Resident Evil 7 مطمعنا جزو 10 بازی این لیست خواهد بود حال اینکه چرا ما این بازی را در رتبه اول این لیست قرار دادیم بحثی جداست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. 

داستانی که کپکام در Resident Evil 7 به شرح آن پرداخته جذاب تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. پایان غیر قابل تصور یکی از این جذابیت های بازیست که شما را تا مدت ها در شوک نگه می دارد و شما را مدام به تکرار این سوال وادار می کند ، آیا چیزی که دیدم حقیقت دارد ؟!

المان های جدیدی که در این نسخه قرار گرفته باعث شده تا بسیاری از منتقدان از این بازی به عنوان بهترین اثر ژانر ترس و وحشت در 20 سال اخیر یاد کنند. داستان بازی چندان دور از تصور و باور مخاطب نیست و همین موضوع سبب جذاب تر شدن آن می شود. نقطه اوج جذابیت این بازی برای افرادی است که پیش از این طرفدار مجموعه فیلم هایی همانند Conjuring بوده باشند چرا که این بازی دقیقا شما را وارد همان حال و هوا می کند. داستان بازی از جایی شروع می شود که Ethan ، شخصیت اصلی فیلم پیامی از همسر گم شده خود دریافت می کند. وی در ادامه به مکانی که در این ویدئو گفته شده بود می رود و با یک خانه متروکه و قدیمی مواجه می شود. پس از ورود به این خانه ماجرای اصلی بازی آغاز می شود و Ethan وارد داستانی می شود که هیچ راه بازگشتی برای آن وجود ندارد.

بازی های ترسناک PS4

بازی های ترسناک PS5

021-9101-6578 BaziPlus PlusTV info [at] BaziPlus [dot] Com