آخرین آپدیت:

لیست بازی های تایید شده پلی استیشن 5 (عناوین بازی PS5)

لیست بازی های تایید شده پلی استیشن 5

با رونمایی از مشخصات فنی و قیمت کنسول پلی استیشن 5 و تاریخ احتمالی عرضه آن در تعطیلات 2020 ، سوال مهمی که بوجود می آید اینست که هنگام عرضه با چه کنسولی و چه امکاناتی مواجه خواهیم شد ؟ سونی چه برنامه ای برای لاین آپ نسل نهم خود دارد؟! آیا شاهد عرضه بازی های با کیفیت و متنوعی همچون نسل هشتم خواهیم بود یا خیر ؟!

حقیقتی که به همه ما ثابت شده اینست که مهم ترین رکن در موفقیت و یا عدم موفقیت یک کنسول عناوین انحصاری است که برای آن عرضه می شود. سونی پیروز میدان نسل هشتم کنسول های بازی بود و این موفقیت را مدیون عناوین بازی با کیفیتی همچون The Last OF Us و Uncharted و دیگر بازی های کمتر شناخته شده ای همانند Until Dawn است. خوشبختانه سونی در همایش اخیر خود لیست امیدوار کننده ای را از عناوین نسل بعدی اش منتشر کرد که انصافا برخی از آثار موجود در آن همگی ما را شگفت زده کرد. از نسخه ی جدید Spider-Man گرفته تا Gran Turismo ، دقیقا همان چیزی که نسل جدید به آن احتیاج دارد.

در واقع این بازی های یک کنسول هست که کنسول را به فروش می رساند و به نظر می رسد سونی این موضوع را به خوبی فهمیده و قرار است شروع پرقدرتی را برای نسل نهم داشته باشد. اگر چه اکثر عناوین قابل خرید بازی PS5 حداقل یک سال پس از لانچ آن معرفی و به بازار عرضه خواهند شما اما با این وجود همچنان بازی های جذابی در زمان لانچ کنسول با آن همراه خواهد بود که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت. سونی تا کنون از تعداد انگشت شماری از بازی های نسل بعدی اش رو نمایی کرده و ما در این مقاله قصد داریم تا به شرح این عناوین و دیگر عناوینی که احتمالا در نسل بعدی شاهد آن ها خواهیم بود بپردازیم. 

بازی های انحصاری پلی استیشن 5

در این بخش به معرفی بازی های فرست پارتی که توسط استودیو های خود سونی ساخته و هم چنین عناوینی دیگری که به صورت انحصاری برای این کنسول توسعه خواهند یافت می پردازیم.

Spider-Man: Miles Morales

تاریخ عرضه : اواخر 2020  |  سازنده : Insomniac Games  |  ژانر : اکشن ماجراجویی

در ابتدا تصور میکردیم که Spider-Man Miles Morales دنباله ای برای نسخه تحسین شده مرد عنکبوتی اینسامیناک است. سپس برخی منابع خبری اینگونه نوشتند که به احتمال خیلی زیاد نسخه جدید بازی مرد عنکبوتی ریمستری از بازی اورجینال آن خواهد بود ؛ اما خوشبختانه حال تایید شده که Spider-Man Miles Morales یک بازی مستقل و بیشتر شبیه به Uncharted: Lost Legacy و یک اسپین آف از مجموعه خود خواهد بود. با وجود اینکه اطلاعات زیادی از این بازی نداریم اما فارغ از این موضوع باید گفت که نسخه جدید Spider-Man در کنار تکنولوژِی SSD به کار گرفته شده در کنسول پلی استیشن 5 بدون شک بسیار شگفت انگیز خواهد بود. از قابلیت fast-travel به نقاط مختلف نیویورک گرفته تا پاسخ واقع گرایانه DualSense در مبارزات درون بازی.

Gran Turismo 7

تاریخ عرضه : نامشخص  |  سازنده : Polyphony  |  ژانر : مسابقه ای

معرفی نسخه جدید Gran Turismo هم زمان با معرفی لیست بازی های نسل جدید پلی استیشن تقریبا تبدیل به یک سنت شده است. در واقع تصور معرفی بازی های نسل بعدی سونی بدون حضور نام Gran Turismo تا حدودی غیر ممکن است. تنها بازی ماشینی پلی استیشن (با تمام احترامی که برای درایو کلاب قائلیم) که کمبود سبک آن در بین عناوین انحصاری این کنسول به شدت حس می شود. با وجود اینکه در حال حاضر هیچ ناریخ مشخصی برای عرضه این بازی اعلام نشده که بدانیم آیا این بازی جزو عناوین لانچ پلی استیشن 5 هست یا خیر (؟) اما خوشبختانه می دانیم که توسعه دهندگان Polyphony به سختی در حال کار روی نسل بعدی سری racing sim خود هستند و حال پس از گذشت 7 سال از GT6 این اولین GT racing شماره دار خواهد بود. بعلاوه این نسخه از بازخورد haptic  و صدای سه بعدی و هم چنین دید اول شخص نیز پشتیبانی خواهد کرد.

Godfall

تاریخ عرضه : اواخر 2020  |  سازنده : Gearbox  |  ژانر : Fantasy Role-Playing

Godfall ، پروژه مشترک Gearbox و Counterplay که دسامبرگذشته در جریان همایش Game Awards معرفی شد. عنوانی که بسیار شبه به یک Destiny در سبک hack-and-slash ویا یک Borderlands با شمشیر است. خبر خوب اینکه بر اساس تریلر گیم پلی که ما از این بازی در طی رویداد PS5 دیدیم شک و شبهه مان درباره این بازی به طور کامل از بین رفت. حال با خیال راحت می توانیم بگوییم Godfall دقیقا همان بازییست که طرفداران هک اند اسلش و دوستداران باس های زرهی و سرسخت دنبالش بودند. یک بازی فانتزی و role-playing که روی کشت و کشتار سوم شخص و شکار کردن لوت های مختلف تمرکز دارد.

Demon's Souls

تاریخ عرضه : نامشخص  |  سازنده : FromSoftware  |  ژانر : Action Role-Playing

تقریبا ده سال از نا امیدی که Demon’s Souls به خاطر نداشتن پایان چندان مفهوم و جذاب در پلی استیشن 3 به وجود آورد می گذرد و حال دنیای بی رحمانه و دشوار این بازی در راه پلی استیشن 5 می باشد. یک بازسازی صفر تا صد توسط Japan Studio و Bluepoint Games. در صورتی که معتقد نیستید 2020 به خودی خود سال بسیار سختی بوده ، این بازی را به شما پیشنهاد میکنیم.

Oddworld: Soulstorm

تاریخ عرضه : اواخر 2020  |  سازنده : Oddworld Inhabitants  |  ژانر : Cinematic platformer

نگه داشتن یک Mudokon در زیر خاک غیر ممکن است. بازی بعدی مجموعه Oddworld (باری دیگر) یک نسخه بازسازی شده از نسخه پیشین این بازی است. در حالی که Oddworld 2014 نسخه ای ساخته شده از روی Oddworld: Abe’s Oddyssey بود ، نسخه جدید این مجموعه یا همان Oddworld: Soulstorm بازسازی از دنباله Oddworld: Abe’s Exoddus می باشد. با این وجود این یک فرصت عالی برای کسانی است که تاکنون موفق به تجربه Oddworld نشده اند چرا که Soulstorm نقطه شروعی برای این مجموعه محسوب می شود.

Sackboy: A Big Adventure

تاریخ عرضه : 2021  |  سازنده : Sumo Digital   |  ژانر : Platformer

با وجود اینکه در ایونت اخیر سونی خبری از LittleBigPlanet 4 نبود اما سونی و استودیو Sumo Digital نسخه اسپین آفی از این مجموعه را با burlap hero محبوب این بازی ارائه دادند. Sackboy یک بازی 3D پلتفرمر است که ظاهرا در لیست عناوین لانچ پلی استیشن 5 قرار دارد و طبق جزئیاتی که در پایان تریلر بازی نمایش داده شد احتمالا یک داستان با گیم پلی 4 نفره خواهد داشت.

Horizon Forbidden West

تاریخ عرضه : 2021  |  ناشر : Guerrilla Games  |  ژانر : Action role-playing

ماجراجویی جذاب دیگر از Aloy ، عنوانی که بیان گر جنگ آینده انسان با ربات ها در سراسر آمریکاست. بازی که در کنار گرافیک خیره کننده اش می توان گفت دیدنی ترین محصول ویترین پلی استیشن 5 در همایش اخیر سونی بود و حتی شاید بتوان گفت تنها بازی بود که معنی واقعی یک جهش نسلی از آنچه که قبلاً در PS4 و PS4 Pro دیده ایم را به تصویر کشید. اگر چه که از نظر کیم پلی به نظر می رسد با یک مجموعه ، مشابه نسخه قبلی مواجه خواهیم بود اما بازی همچنان جذابیت های خاص خود را برای تجربه ای دیگر حفظ کرده است.

Bugsnax

تاریخ عرضه : اواخر 2020  |  سازنده : Young Horses  |  ژانر : ماجراجویی

Bugsnax یکی از معدود عناوینی است که در همایش سونی مظلومانه به نمایش گذاشته شد. اثری که از عناوین جذابی همچون Animal Crossing الهام گرفته و گیم پلی پیچیده اما زیبا دارد. بازی Bugsnax ترکیبی از دنیایی با گرافیک مشابه Octodad: Dadliest Catch، اما این‌بار پر از مواد غذایی خوشمزه است. در بازی Bugsnax بازیکن به صورت اول شخص در نقش یک روزنامه‌نگار به بررسی جدیدترین کشفیات در Snacktooth می رود، جایی که میوه‌ها جان دارند.

Deathloop

تاریخ عرضه : 2021  |  ناشر : Bethesda Softworks  |  ژانر : اکشن ماجراجویی

Deathloop داستان فردی را بازگو می کند که در یک جزیره در ناکجا اباد چشم باز می کند و از زمانی که خود را در این قبیله می بیند مدام در حال فرار است چرا که ساکنان این جزیره قصد کشتن او را دارند. گیم پلی بازی از لحاظ مخفی کاری و پیش رفت شباهت زیادی با عناوینی هم چون Dishonored دارد ، جایی که باید با استفاده از هوش خود و بدون کوچک ترین سر و صدایی راه خود را از میان هزاران تله و دشمن باز کنید و زنده بمانید.

Ratchet and Clank: Rift Apart
Jett : The Far Shore

تاریخ عرضه : 2020  |  سازنده : Superbrothers  |  ژانر : Cinematic Action-Adventure

Jett The Far Shore بازی جدید ماجراجویی Superbrothers که در نگاه اول کمی مضحک به نظر می رسد. بازی که شاید چندان مورد انتظار دیگران نباشد و از دید آن ها یگ بازی رده متوسط و یا حتی پایین تر باشد اما قطعا برای دوست داران این سبک بازی ها خاطرات خوبی را رقم خواهد زد چرا که پشت نام این بازی سازندگان درخشانی قرار دارد. بازی که آینده بشریت را به تصویر می کشد ؛ جایی که ادمی توسط رویاهای خود رانده شده و به جهان های جدید قدم می گذارد.

Kena: Bridge of the Spirits

تاریخ عرضه : اواخر 2020  |  سازنده : Ember Lab  |  ژانر : Action-Adventure

یک بازی جذاب با داستانی زیبا و متفاوت ؛ داستان بازی نبرد بین خیر و شر را در یک فضای جنگلی با حال‌وهوای فانتزی روایت می کند. بازیکن در نقش جادوگر جوانی قرار می گیرد که قدم به جنگلی اسرارآمیز و دوست‌داشتنی به همراه گروهی از موجودات کوچک و بامزه ربه نام the Rot می گذارد. بازی Kena پر از جزئیات چشم‌نواز و خیره کننده است که بیش از یک بازی ما را به یاد انیمیشن های پیکسار می اندازد.

Returnal
Goodbye Volcano High
Destruction All Stars
Ghostwire: Tokyo

تاریخ عرضه : 2021  |  ناشر : Bethesda Softworks  |  ژانر : Action-adventure

بازی جدید و انحصاری پلی استیشن 5 ، اثری مشترک از Shinji Mikami و Tango Dreamworks که داستان آن در توکیو و در زمانی اتفاق می افتد که تقریبا 99 درصد توکیو با یک پدیده ماوراء الطبیعه دست و پنجه نرم می کند. ارواحی که تمامی شهر را به تسخیر خود در آوردند و مردمی که هرگز یافت نشدند. بازیکن در نقش یک بازمنده از این فاجعه ترسناک و با ابر قدرتی که در طی این پدیده به دست آورده به دفاع از شهر در برابر موجوداتی که قصد در تسخیر آن دارند می پردازد. درست همان ترکیباتی که یک اثر ترسناک و مدرن ژاپنی به آن نیاز دارد.

Little Devil Inside

تاریخ عرضه : نامشخص  |  سازنده : Neostream Interactive  |  ژانر : Action-adventure

دنیای جذاب Little Devil Inside در یک محیط کارتونی خوش ذوق اما در عین حال خطرناک قرار گرفته است. دنیایی که شما را در زیر اقیانوس، وسط کویر، جنگل و حتی در داخل شهر قرار خواهد داد و شما باید برای زنده ماندن با موجوداتی که همگی برای ازبین‌بردن شما در تلاش هستند مبارزه کنید. تریلر به نمایش گذاشته شده از بازی محتویات زیادی از آن را به نمایش نگذاشت اما همان مدت کافی بود تا بفهمیم این بازی به یکی از بهترین های زمان خود تبدیل خواهد شد.

Stray

تاریخ عرضه : 2021  |  سازنده : BlueTwelve Studio  |  ژانر : Adventure

سوال اصلی که در مورد بازی Stray به وجود می آید اینست که آیا از ربات خوشتان می آید ؟ از گربه چطور ؟ اگر پاسختان مثبت است پس تبریک می گوییم چرا که این بهترین بازی برای شما خواهد بود. داستان Stray در آینده ای جریان دارد که در آن ربات ها جای آدم ها را گرفته اند. متاسفانه تریلری که از بازی به نمایش گذاشته شده بود چندان واضح نبود اما به نظر می رسد بازیکن در نقش یک گربه (احتمالا تنها موجود زنده باقی مانده) در جهان بازی به ماجراجویی می پردازد.

Astro’s Playroom

تاریخ عرضه : 2021  |  سازنده : Gearbox  |  ژانر : Fantasy Role-Playing

سونی در حرکتی جالب و جدید بازی را به عنوان Pre-load روی کنسول نسل نهم خود قرار داده که کاربران برای تجربه آن نیازی به پرداخت هزینه ندارند. Astro کاراکتر محبوب Playroom VR سونی در پایان سال 2020 مجددا باز خواهد گشت اما این بار با این تفاوت که دیگر برای تجربه آن نیازی به تکنولوژی وی ار نخواهید داشت (شایعه یا واقعیت ؟!) چرا که گفته میشود این بازی برای نمایش قابلیت ها و ویژگی های کنترلر جدید سونی یا همان DualSence روی کنسول قرار گرفته است .

Solar Ash
Tribes of Midgard
The Pathless
بازی های Third Party معرفی شده برای پلی استیشن 5

در این بخش به معرفی دیگر بازی های مهمی که برای کنسول پلی استیشن 5 تایید شده اند و روی این کنسول قابل تجربه می باشند می پردازیم.

Resident Evil 8: Village

تاریخ عرضه : 2021  |  سازنده : Capcom  |  ژانر : Survival horror

در حال که فعلا کپکام روی ریمیک های سوم شخص از ساخته های اکشن بازمانده کلاسیک خود همچون Resident Evil 2 و 3 تمرکز دارد ، نسخه بعدی این مجموعه همانند Resident Evil 7 یک عنوان اول شخص خواهد بود. Resident Evil 8: Village در حالی برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد که حال و هوای اروپای مرموز و ترسناک Resident Evil 4 را بازگو می کند. از موجودات گرگینه مانند گرفته تا بازگشت کریس ردفیلد ؛ داستانی ترسناک و دلهره آور در حین جذاب بودن.

Control
Destiny 2
Fortnite
Rainbow Six Siege
Grand Theft Auto 5 enhanced

تاریخ عرضه : 2021  |  سازنده : Rockstar Games  |  ژانر : Action-adventure

شاهکار راکستار برای سومین بار در هفت سال گذشته بازسازی و برای کنسول جدید پلی استیشن عرضه خواهد شد ؛ با این تفاوت که این دفعه راکستار وعده یک نسخه کاملا بهینه شده و جدید را برای نسل بعدی داده ، البته جدید نه به این معنی که در بازی شاهد محتویات جدیدی خواهیم بود ، خیر یا حداقل اینکه فعلا همچین چیزی تایید یا رد نشده اما ظاهرا این بازی در تاریخ نامشخصی از سال 2021 در دسترس کاربران این کنسول قرار خواهد گرفت که این موضوع خود هم خبر خوب (برای کسانی که تا کنون موفق به تجربه این بازی نشده اند) و هم خبر بد (برای کسانی که واقعا از دست این بازی خسته شده اند) می باشد چرا که این بدان معناست که حالا حالا ها خبری از بازی Gta 6 نیست.

Project Athia

تاریخ عرضه : نامشخص  |  ناشر : Square Enix  |  ژانر : Action-adventure

با توجه به جزئیات تریلر نمایش داده شده از Athia در طی همایش پلی استیشن 5 در ابتده فکر میکردیم که این بازی یک عنوان کاملا انحصاری برای کنسول نسل جدید سونی خواهد بود. اگر چه که سپس متوجه شدیم که نسخه پی سی Athia نیز پس از مدتی منتشر می شود اما جدا از این قضایا Athia یک ای پی کاملا جدید از سازندگان فرنچایز فاینال فانتزی یا همان استودیو خوش نام اسکوئر انیکس می باشد که داستان آن در دنیای شبیه به فاینال فانتزی اما بسیار بزرگ تر و جذاب تر اتفاق می افتد. دنیایی که به معنای واقعی آزادی در یک اثر جهان-باز را برای شما رقم خواهد زد.

NBA 2K21

تاریخ عرضه : نامشخص  |  ناشر : 2K Sports  |  ژانر : ورزشی

تریلر نمایش داده شده از NBA 2K21 روی پلی استیشن 5 چندان محتویات خاصی نداشت که بخواهیم درباره آن صحبت کنیم. درست همانند سال های گذشته و معرفی نسخه های پیشین NBA. با این تفاوت که تریلر این نسخه بدون حضور هیچ تماشاگری به نمایش گذاشته شد. دقیقا همانطور که مسابقات NBA 2020 در حال اجرا هستند. تریلر با نمایشی از Zion Williamson ، بسکتبالیست مشهور آمریکایی که در گوشه ای از زمین در حال تمرین است آغاز می شود و خبری از جزئیات دیگر ، تاریخ و یا ویژگی های بازی نیست. احتمالا به زودی شاهد تریلر های بیشتری از محیط بازی خواهیم بود و بر اساس شایعاتی که درباره این بازی دست به دست می شود ظاهرا قبل از لانچ پلی استیشن 5 می توانیم این بازی را روی دیگر پلتفرم ها تجربه کنیم.

Hitman 3

تاریخ عرضه : ژانویه 2021  |  سازنده : IO Interactive  |  ژانر : مخفی کاری

ژانویه 2021 ، تاریخی که برای عرضه نسخه سوم هیتمن روی پلی استیشن 5 مشخص شده است. یقینا جزئیات این بازی در کنار قدرت پردازشی پلی استیشن 5 ، آن را به یکی از بهترین های سال 2021 تبدیل خواهد کرد. این نسخه پایانی برای خط داستانی قاتل جهانی خواهد بود که در سال 2016 و در ریبوت این بازی آغاز شد. یکی از مراحلی که در گیم پلی بازی به نمایش گذاشته شده بود در دبی جربان داشت ؛ Agent 47 ، کاراکتر معروف به هیتمن سعی دارد تا با گذشت از بیابان های وسیع این کشور و تهیه وسایل مورد نیازش به یکی از آسمان خراش های دبی نفوذ کند ؛ جایی که تمام قضایا خاتمه می یابد.

Cyberpunk 2077

تاریخ عرضه : 2021  |  سازنده : CD Projekt Red |  ژانر : Role-Playing

استودیو CD Projekt بالاخره Cyberpunk 2077 را برای پلی استیشن 5 تایید کرد و اعلام کرد که دارندگان نسخه پلی استیشن 4 این بازی پس از لانچ نسل بعدی قادر خواهند بود تا به لطف قابلیت backwards compatibility این بازی را با یک آپگرید رایگان روی کنسول نسل بعدی شان دریافت و تجربه کنند.

FIFA 21

تاریخ عرضه : نامشخص  |  سازنده : Electronic Arts  |  ژانر : ورزشی

خبری نه چندان شوکه کننده ، فیفا 21 در راه پلی استیشن 5 ؛ همانطور که انتظار داشتیم بسیار جذاب تر و به لطف قدرت پردازشی پلی استیشن 5 ، بسیار سریعتر. الکترونیک آرتز نیز در ساخت این نسخه خلاقیت های خاصی به خرج داده که از بین آن ها می توان به استفاده هوشمندانه از ویژگی بازخورد کنترلر DualSense اشاره کرد.

Assassin's Creed Valhalla

تاریخ عرضه : نامشخص  |  سازنده : Ubisoft Montreal  |  ژانر : Action role-playing

خبر خوب از Ubisoft ، نسخه بعدی سری Assassin’s Creed در راه کنسول های نسل نهم ، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس. Assassin’s Creed Valhalla بازیکن را در نقش یک وایکینگ به نام Eivor قرار می دهد که سعی میکند تا از قبیله خود در مقابل تهدیدات محیط بازی محافظت و آن ها را از مناطق یخ بندان شمالی به دریاهای تاریک انگلستان با امید دست یابی به زندگی بهتر هدایت کند. اما این کار چندان آسان نخواهد بود و برای او گران تمام خواهد شد. نسخه جدید اساسین کرید بیشتر روی المان ها RPG تمرکز دارد و به بازیکن آزادی عمل کاملی همانند اجازه تشکیل قبیله ، حمله به دیگر قبایل برای جمع آوری منابع و حتی کاستومایز کردن کاراکتر خود را میدهد.

Outriders

تاریخ عرضه : اواخر 2020  |  ناشر : Square Enix  |  ژانر : Third-Person Shooter

Outriders بازی جدید اکشن RPG استودیو People Can Fly است که داستان آن در در یک محیط تاریک و جهانی تخیلی و افسرده جریان دارد. متاسفانه تا کنون اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده اما تاریخ عرضه این بازی برای کنسول های نسل بعدی تعطیلات 2020 اعلام شده است.

Watch Dogs: Legion

تاریخ عرضه : نامشخص  |  سازنده : Ubisoft  |  ژانر : Action-adventure

پس از یکسال گذشت از E3 2019 ، حال مشخص شده که Watch Dogs: Legion برای عرضه در مارس 2020 آماده است. البته با توجه به بیانیه اخیر یوبیسافت این بازی ممکن است بین یک ماه تا یک سال با تاخیر مواجه شود.

Battlefield 6
Rainbow Six Quarantine
Dying Light 2

در نهایت باید گفت که زمزمه هایی از عرضه نسخه جدید God OF War یا بازی مورد انتظار Grand Theft Auto 6 روی PS5 به گوش می رسد اما تا کنون هیچ یک از این شایعات تایید و یا رد نشده اند. هم چنین ظاهرا نسخه هایی از دو بازی Death Stranding و The Last OF Us Part 2 برای PS5 نیز در دست توسعه قرار دارد که به هنگام لانچ کنسول قابل تجربه خواهند بود. اگر چه که به لطف ویژگی backwards compatibility اکثر بازی های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 قابل تجربه خواهند بود اما برخی از این بازی ها ظاهرا آپدیت جدیدی را برای نسل بعدی دریافت خواهند کرد که آن ها را برای این نسل بهینه می کند.

021-9101-6578 BaziPlus PlusTV info [at] BaziPlus [dot] Com