آخرین آپدیت:

همه چیز درباره نسخه جدید Silent Hill ، از شایعه تا حقیقت !

Silent Hill & T.P.

بازی Silent Hill یکی از محبوب ترین و به یاد ماندنی ترین آثاری است که تا کنون در ژانر وحشت ساخته شده ، بازی که قطعا اگر پیش از این آن را تجربه کرده باشید تنها با شنیدن نام آن ترس و وحشت وجودتان را فرا خواهد گرفت ؛ اگر در حال خواندن این مقاله اید احتمالا به دنبال آن هستید که بدانید چه بر سر این مجموعه آمده و آیا شایعات مرتبط با نسخه جدید Silent Hill حقیقت دارد یا خیر ؟!

به جرئت می توان گفت که ” سایلنت هیل ” یکی از معدود آثاری است که در ژانر وحشت توانسته حس ترس را به معنای واقعی کلمه در مخاطب ایجاد کند به گونه ای که حتی پس از گذشت این همه سال با شنیدم نام آن رعب و وحشت وجودش را فرا گیرد. اثری که با وجود تمام فراز و نشیبی که داشت ، می توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های این فرنچایز یاد کرد. در این چند سال عناوین مختلف زیادی سعی کردند تا قدم به مسیری که Silent Hill در حال طی کردن آن بود بگذارند اما هیچ یک موفق نشدند تا سبک خاص و کاملا منحصر به فردی که این بازی برای ترساندن و القای حس مبارزه طلبی برای بقا به مخاطب خود وارد می کرد را به تصویر بکشند.

داستان بازی Silent Hill

جایی که تمام قضایا آغاز شد ... !

تقریبا 20 سال از ساخت اولین نسخه Silent Hill می گذرد ، سال 1999 بود که کونامی با ساخت و عرضه اولین نسخه از مجموعه سایلنت هیل تحول عظیمی در ژانر وحشت بازی های ویدئویی به وجود آورد. در سال هایی که اوج ترس بازی های ویدئویی ضعیف نشان دادن شخصیت های اصلی در برابر Boss ها بود اثری همچون Silent Hill توانست سر و صدای زیادی به پا کند. اثری انحصاری برای کنسول پلی استیشن که در آن زمان کاملا ناشناخته بود اما با این وجود توانست در مدت زمان کوتاهی نام خود را در رده بازی های معروفی هم چون Resident Evil و Alone in the Dark قرار دهد. وجود معما های چالش بر انگیز و هنر خاصی که کونامی در شیوه ایجاد وحشت در مخاطب به کار گرفته بود از جمله مواردی است که باعث موفقیت و محبوبیت این عنوان شد ، موفقیتی که تا کنون بسیاری از آثار در کسب آن سعی و تلاش کردند اما به بن بست خوردند.

هنوز که هنوز است بسیاری از منتقدان معتقدند سایلنت هیل جزو یکی از بهترین بازی های ژانر وحشت بوده و هست و عده ای آن را دلیل علاقه مند شدن بسیاری از گیمر ها به ژانر وحشت می دانند.

طولی نکشید که کونامی از محبوبیت ساخته جدیدش در بین گیمر ها مطلع شد و همین کافی بود تا تمام تلاش خود را برای جمع کردن تیم سازنده ای که تا پیش از این از استودیو های مختلفی روی این بازی همکاری کرده بودند ، به کار گیرد. هنوز که هنوز است بسیاری از منتقدان معتقدند سایلنت هیل جزو یکی از بهترین بازی های ژانر وحشت بوده و هست و عده ای آن را دلیل علاقه مند شدن بسیاری از گیمر ها به ژانر وحشت می دانند. با از رده خارج شدن PS1 و روی کار آمدن کنسول جدید سونی یعنی پلی استیشن 2 کونامی تصمیم گرفتم تا موفقیت این بازی را در نسل تازه نفس آن روزها تکرار کند. سال 2001 بود که نسخه جدید سایلنت هیل با نام Silent Hill 2 برای کنسول PS2 و سپس بعد از مدت کوتاهی برای کنسول ایکس باکس منتشر شد. بازی که حال موفق شده بود نسبت به نمونه اولیه اش موفق تر ظاهر شود و نمرات بسیار بهتری را از آن خود کند. با توجه به درآمد مناسبی که این بازی برای کونامی به وجود اورد ساخت نسخه سوم و چهارم این مجموعه چندان دور از انتظار نبود. به همین سبب مدتی بعد و در سال 2003 کونامی اقدام به انتشار Silent Hill 3 و سپس یکسال پس از آن Silent Hill 4: The Room کرد. دو نسخه ای که با وجود امتیازات بالایی که دریافت کردند اما چندان مورد استقبال طرفداران مجموعه قرار نگرفتند. موفقیت های روز افزون این مجموعه هم چنان ادامه یافت تا زمانی که بین کونامی و عده ای از سازندگان اصلی این بازی اختلاف افتاد و بر سر این اختلاف عده زیادی از مطرح ترین نام های صنعت بازی های ویدئویی ژاپنی از این استودیو خارج و پروژه این بازی برای همیشه مختومه شد ؛ حداقل تا کنون.

Silent Hill Monster

پس از خروج عده ای از سازندگان این بازی از کونامی ، کونامی تصمیم گرفت تا ساخت ادامه این اثر را به یک استودیو غربی به نام Climax Action بسپارد و اینگونه بود که در E3 2006 عنوان Silent Hilll: Origins برای کنسول دستی سونی یا همان PSP و چند ماه بعد برای PS2 معرفی شد. با وجود اینکه بسیاری از طرفداران بازی معتقد بودند دوران سقوط سری سایلنت هیل با انتشار این بازی استارت خورد اما عرضه Silent Hilll: Origins باعث شد تا نام این مجموعه باری دیگر بر سر زبان ها بیفتد. در ادامه بازخورد مثبتی که این نسخه روی PSP داشت ، استودیو سازنده تصمیم گرفت تا نسخه بعدی را روی گوشی های هوشمند منتشر کند ، تصمیمی که سایلنت هیل را بیش از پیش در باتلاقی که در آن بود ، فرو برد.

مدتی بعد Double Helix Games نسخه جدید Silent Hill را با نام Silent Hill: Homecoming برای پلی اسیتشن 3 ، ایکس باکس 360 و رایانه های شخصی عرضه کرد ؛ نسخه ای که معتقد بود دوباره این بازی را به روز های اوج خود بر میگرداند اما این هدف هرگز میسر نشد. به هر حال Silent Hill: Homecoming اولین ساخته استودیو آمریکایی Double Helix Games بود و انتظاری بیشتر از این نمیرفت ؛ دلیل عدم موفقیت این نسخه نیز همانند Origins فاصله گرفتن زیاد از ریشه های بازی اصلی بود که در هوم کامینگ این فاصله گیری به دلیل اشتباه این استودیو در انتخاب کاراکتر اصلی بازی ، یعنی الکس شفرد که یکی از سربازان خبره ارتش بود اتفاق افتاد چرا که حال بیشتر سایلنت هیل به یک بازی اکشن تبدیل شده بود تا یک بازی ترسناک.

در سال 2010 و با عرضه Silent Hill: Shattered Memories روی کنسول Wii افراد زیادی به بازگشت با شکوه این مجموعه امیدوار شدند اما این نسخه نیز نتوانست آن طور که باید ادامه دهنده مسیر موفقیت این مجموعه باشد اما حداقل هر چه که بود بهتر از نسخه های قبلی این مجموعه بود. Silent Hill: Downpour نسخه دیگری از این سری بود که در سال 2012 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 منتشر شد اما متاسفانه انتشار این بازی با تمام زحماتی که برای آن کشیده شده بود تیر خلاصی بود به این مجموعه و فرو رفتن کامل آن به باتلاقی که پیش از این در آن دست و پا می زد.

دلیل عدم موفقیت نسخه های بعدی سایلنت هیل فاصله گرفتن زیاد از ریشه های بازی اصلی بود چرا که حال بیشتر سایلنت هیل به یک بازی اکشن تبدیل شده بود تا یک بازی ترسناک.

Silent Hill

پس از Downpour کونامی سعی کرد تا با عرضه HD Collection خاطرات خوش دو نسخه محبوب این سری یعنی Silent Hill 2 و Silent Hill 3 را برای کاربران نسل جدید زنده کند. پس از آن با عرضه دو فیلم سینمایی با تم Silent Hill مجددا نام این سری بر سر زبان ها افتاد ، هر چند که دو سینمایی ساخته شده از این سری چندان چنگی به دل نمیزد اما باز هم معرف اصل و اساس این مجموعه بودند. با عرضه عناوین موفقی مثل بازی Outlast و Amnesia به همگی ثابت شد تا برای ترسیدن نیازی به عناوین اصیلی مثل سایلنت هیل نیست ؛ اما کونامی بیخیال نشد و استارت پروژه P.T. را با همکاری Hideo Kojima زد ؛ شخصی که اکثر ما او را به خاطر ساخت آثار قدرتمندی همچون سری Metal Gear و Death Stranding می شناسیم.

495,000 تومان
Death Stranding PS4
اتمام موجودی

پروژه نهایی در سال 2014 و در زمانی که تمام طرفداران این ژانر منتظر عرضه نسخه جدید سایلنت هیل بودند ، به صورت یک دمو کوتاه برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد. دمویی که توانست نظر بسیاری از منتقدان و بازیکنان سراسر دنیا را به سمت خود جذب کند و هیاهوی زیادی به پا کند ؛ شادمانی آن هم برای برای بازی که هیچ گاه به مرحله عرضه نرسید. حال پس از این همه فراز و نشیب و ساخت آثار ضعیف و نه چندان دلچسب ، دوباره همان سناریو همیشگی و خروج تیم سازنده سایلنت هیل از کونامی باعث شد تا بسیاری از مخاطبان دیگر قید این بازی را برای همیشه بزنند و از آینده آن نا امید شوند. جدایی کوجیما از Konami یکی از ناراحت کننده ترین اخباری بود که جامعه گیمر می توانست آن را بشنود چرا که حال معلوم نبود چه بر سی دو بازی از محبوبترین مجموعه های این صنعت یعنی Silent Hill و Metal Gear خواهد آمد. اتفاقی که اگر رخ نمی داد باعث ساخت یکی از بهترین بازی های ژانر وحشت و معروفیت دو چندان کونامی در این صنعت می شد.

نسخه جدید Silent Hill

چند ماه پیش بود که به واسطه انتشار تصاویری از Silent Hills توسط یک هنرمند معروف ژاپنی مجددا شایعات حول محور نسخه جدید Silent Hill منتشر شد و عده زیادی نیز آن را تایید کردند ، بازی که حال به گفته این منابع با همکاری سونی و به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن در دست توسعه است و ظاهرا قرار است طی ماه های آتی برای کنسول پلی استیشن 5 معرفی شود. به گفته برخی از این شایعات استودیو فرست پارتی SIE Japan Studio سونی مسئول ساخت سایلنت هیل جدید است اما عده ای دیگر معتقدند که کوجیما قصد دارد تا به صورت جداگانه روی نسخه جدید این بازی کار کند. شایعاتی که توسط کونامی رد شد اما با اصرار خبرنگاران برای شفاف سازی بی جواب ماند و همین سکوت کافی بود تا عده ای به درست بودن یکی از این دو فرضیه امید پیدا کنند. ResetEra نیز با اطلاعاتی که از منابع گوناگون بدست آورده در مقاله ای اعلام کرد که ظاهرا استودیو SIE Japan سونی قرار است با همکاری تیمی از سازندگان سه نسخه اول این مجموعه نسخه جدیدی را منتشر کند ؛ خبری که مورد تایید بسیاری از افراد دیگر در این صنعت که پیش از این پیش بینی های درستی کرده بودند ، قرار گرفت و عملا رد شایعات کونامی را بی معنی خواند. البته لازم به ذکر است که منظور از ساخت نسخه جدید سایلنت هیل به دست سونی به معنی فروش تمامی امتیازات این مجموعه توسط کونامی نیست بلکه سونی تنها اجازه ساخت یک یا دو نسخه را به صورت انحصاری برای کنسول نسل نهمی خود با سرمایه گذاری خودش دارد.

 پس از مدتی کونامی اعلام کرد که در حال جمع آوری نظرات و ایده های طرفدارانش برای ساخت نسخه جدید مجموعه است. مدتی پس از انتشار Death Stranding کوجیما نیز اعلام کرد که علاقه مند به ساخت اثری در ژانر وحشت هست و درست پس از آن دامنه بلاگ سایلنت هیل برای فروش گذاشته شد و همه این ها خبر از ساخت نسخه یا نسخه های جدیدی از این مجموعه می داد. RelyOnHorror نیز در خبری تایید کرد که مجموعه‌ی Silent Hill در حال آماده‌ کردن خود برای به‌پایان رساندن دوران انزوا است و یک بازی جدید از این مجموعه در دست ساخت قرار دارد. مطابق تمام موارد گفته‌شده به نظر می‌رسد که حداقل یک و حداکثر دو بازی از سری سایلنت هیل در دست ساخت است و براساس همین شایعات حداقل یکی از آن‌ها به‌عنوان انحصاری جدید کنسول بازی PS5 معرفی می‌شود. با این وجود تا این تاریخ خبر رسمی درباره این بازی منتشر نشده و باید منتظر ماند و دید کونامی چه تصمیمی برای آینده این مجموعه خواهد گرفت. تصمیمی که یا باعث یک موفقیت بزرگ برای این کمپانی میشود و یا همانند گذشته به شکستی تلخ و نا امیدی مجدد طرفداران این مجموعه ختم می شود.

از 1 تا 5 به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
5/5 - (1 امتیاز)
021-9101-6578 BaziPlus PlusTV info [at] BaziPlus [dot] Com