آخرین آپدیت:

پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان ؛ کدام کنسول مناسب شماست ؟

پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان

یکی از جذابیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی ، وجود رقیب‌های زیادی در آن است که رقابت بین آن ها سبب شده سال به سال با پیشرفت‌های زیادی در این زمینه مواجه شویم و بتوانیم موارد جدیدتری را تجربه کنیم. در این میان تلاش های دو کمپانی سونی و مایکروسافت به عنوان دو رقیب دیرینه در زمینه تولید انواع کنسول بازی سبب ایجاد رقابتی شده‌ است که سال به سال هواداران را برای تجربه‌ی نسل جدیدی از این کنسول ها تشنه می‌کند. هر دو کنسول بازی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان دارای نقاط ضعف و قدرتی هستند و هر کدام میزبان طیف بیشماری از کاربران می باشند که کنسول خود را نسبت به دیگری بهتر و قوی تر می دانند. اما به راستی کدام یک بهتر است ؟ تفاوت پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در چیست ؟ با ما همراه باشید …

پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان

بی شک اولین سوالی که پیش از خرید کنسول بازی برایتان به وجود خواهد آمد، تفاوت بین این دو کنسول و چگونگی انتخاب یکی از آن ها خواهد بود. با توجه به تنوع نه چندان زیاد کنسول های بازی در بازار ایران، انتخاب شما طبیعتا به سه گزینه پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ محدود خواهد شد. از آنجایی که سوییچ یک کنسول قابل حمل می باشد و ویژگی ها و معایب مخصوص به خود را دارد ، در این مقاله تنها به بحث و مقایسه PS4 و Xbox One خواهیم پرداخت.

هر دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، کنسولی نسل هشتمی، ساخته شده به دست سونی و مایکروسافت می باشند که برای اجرای بهتر بازی ها و ارائه گرافیکی قوی تر از عناوین جدید در بازار عرضه شده اند. اما آنچه تفاوت واقعی بین این دو کنسول را مشخص می کند، تفاوت سخت افزاری و قیمت تقریبا 5 میلیون تومانی بین این دو کنسول می باشد.

در ابتدا باید بگوییم که هر دو کمپانی در نسل هشتم به بهترین نحو ممکن عمل کرده اند و لیست بزرگی از عناوین انحصاری و امکانات جانبی هم چون واقعیت مجازی در اختیار کاربران خود قرار داده اند. اما با این وجود اگر تا پیش از این طرفدار هیچ یک از این دو کمپانی نبودید، بگذارید اینگونه برایتان بگوییم که سختی انتخاب کنسول مناسب در این بین همانند سختی پیدا کردن یک سوزن در یک انبار کاه است.

مقایسه قیمت پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

با توجه به عرضه دو نسل جدید سونی و مایکروسافت یعنی دو کنسول بازی PlayStation 5 و Xbox Series X، شاید به این فکر بیفتید که خرید کنسول های نسل هشت آن هم با وجود عرضه نسل جدید کنسول ها کار اشتباهی است. برخی کاربران بر خلاف این موضوع فکر میکنند و معتقدند با وجود عرضه بازی های میان نسلی برای هر دو نسل، بهترین و اقتصادی ترین راه این است که تا زمان ثابت شدن قیمت کنسول های نسل جدید، از نسل فعلی آن ها استفاده کنند.

پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در حالی معرفی شدند که هر دو قیمتی معادل 300 دلار داشتند. با این وجود با عرضه مدل های میان نسلی این دو کنسول یعنی PS4 Slim و Xbox One S اختلاف قیمتی معادل 50 دلار بین دو مدل ذکر شده به وجود آمد. کنسول Xbox One S با قیمت 250 دلاری خود به عنوان انتخاب اول کاربران در لیست خرید کنسول بازی ارزان قرار گرفت. در واقع مایکروسافت با حذف دیسک درایو این کنسول توانست مقام ارزان ترین کنسول نسل هشتمی را از آن خود کند. در حال حاضر نسخه های مختلفی از این دو کنسول در بازار موجود هست که بعضا حتی تا 20 میلیون تومان (در زمان آپدیت این مقاله در تابستان 1401) نیز قیمت دارند. با این حال تنها تفاوتی که در این مدل ها وجود دارد محتویات اضافه موجود در جعبه کنسول می باشد و تفاوت سخت افزاری در این بین مشاهده نخواهید کرد. البته لازم به ذکر است دو مدل PS4 Pro و Xbox One X که دو کنسول میان نسلی تقویت شده نسبت به نمونه های اولیه خود هستند تفاوت هایی در سخت افزار خود دارند که در این بین می توان به پشتیبانی از فناوری 4K و هم چنین تفاوت قیمت تقریبی 200 دلاری آن نسبت به مدل های اصلی اشاره کرد.

PlayStation 4 Slim / PlayStation 4 Pro

از / 15 میلیون تومان

Xbox One
Xbox One / Xbox One S / Xbox One X

از / 9 میلیون تومان

مقایسه سخت افزاری PS4 و Xbox One

مقایسه طراحی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

سونی در سال‌های اخیر مدتی پس از معرفی کنسول جدید خود، نسخه دیگری از آن را با تغییرات ظاهری به بازار عرضه کرده است. نسخه اول پلی استیشن 4 یا به اصطلاح PS4 Fat ظاهری نه چندان دلچسب و بزرگ داشت ، بخش براق قرار گرفته شده روی کنسول اثر انگشت را به خود جذب می کرد و همچنین به دلیل حجیم بودن کنسول ، حمل آن برای مسافت های طولانی سخت بود. به مرور زمان سونی با عرضه کنسول میان نسلی خود یا همان PS4 Slim با منحنی کردن گوشه ها ، کاهش وزن و اندازه و هم چنین استفاده از مواد مات در ظاهر کنسول و حذف بخش براق آن موفق شد تا ظاهری بسیار زیبا و منحصر به فرد را خلق و هم چنین مقام کوچک ترین کنسول خانگی موجود در بازار را از آن خود کند. علاوه بر موارد گفته شده سونی در مدل اسلیم دکمه های لمسی را که باعث دردسر بسیاری از گیمر ها شده بود با دکمه های فیزیکی جایگزین کرد که این دکمه ها در قسمت جلویی کنسول با نور رنگی مخصوص خود تعبیه شده اند.

در حالی که پلی استیشن 4 اسلیم در مقایسه با نمونه اصلی خود تغییرات زیادی را در ظاهر تجربه نکرده، کنسول ایکس باکس وان اس نسبت به Xbox One معمولی تغییرات زیادی داشته است. مایکروسافت نیز برای عقب نماندن از بازار فروش کنسول های میان نسلی، تغییراتی را در بخش کاهش وزن و حذف آداپتور کنسول اولیه خود انجام داد. کنسول جدید با نام ایکس باکس وان اس و با منبع تغذیه داخلی و رنگ سفید مات به بازار عرضه شد.

با این وجود PS4 Slim و Xbox One هر دو از لحاظ ظاهری طراحی های منحصر به فردی دارند که در زیر تلویزیون بسیار جذاب به نظر می رسند و با وجود اندازه مناسب و وزن سبکی که دارند به راحتی قابل حمل خواهند بود.

در این بخش ، هر دو کنسول نمرات قابل قبولی را دریافت می کنند و نمی توان گفت که کدام یک توانسته طراحی زیباتری را از خود در این نسل به نمایش بگذارد. در بخش طراحی باید انتخاب را سلیقه‌ای دانست چرا که هر دو کنسول تولید شده توسط سونی و مایکروسافت از امکانات مشابه‌ای در این بخش بهره می‌برند.

مقایسه سخت افزار پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

همانطور که پیش از این گفتیم ، با توجه به متنوع بودن مدل های منتشر شده از هر دو کنسول ، به غیر از دو مدل PS4 Pro و Xbox One X بقیه مدل های منتشر شده دارای مشخصات سخت افزاری تقریبا مشابه ای می باشند. به عبارتی درباره پلی استیشن تنها تفاوت میان PS4 با PS4 Slim در ظاهر آن و کاهش مصرف و صدای آن می باشد و هر دو کنسول از سخت افزار مشابه بهره می برند. اما درباره ایکس باکس وان اینطور نیست. طبق بررسی هایی که در بازی پلاس انجام گرفته ایکس باکس وان اس در تست های مختلف قدرت گرافیکی بیشتری نسبت به نسخه اولیه اش از خود نشان می دهد.

سونی و مایکروسافت در ابتدا از هارد دیسک های 500 گیگابایتی برای کنسول های خود استفاده می کردند اما به مرور زمان و با افزایش روزانه حجم بازی های ویدئویی ، مدل های یکترابایتی و بعضا بیشتر ( در مدل های کاستومایز شده یا لیمیتد ادیشن ) روانه بازار شدند. خوشبختانه از لحاظ حافظه ، کمبودی در این نسل احساس نخواهید کرد چرا که حتی با پر کردن هارد داخلی کنسول می توانید از هارد های اکسترنال به عنوان فضای ذخیره اضافی استفاده کنید. از ویژگی های قابل توجه کنسول سونی نسبت به ایکس باکس در این بخش می توان به قابل تعویض بودن هارد داخلی کنسول اشاره کرد.

در بحش گرافیک ، طی مقایسه ای که توسط تیم بازی پلاس صورت گرفت پلی استیشن 4 موفق شد تا نسبت به ایکس باکس وان در بازی های مختلفی هم چون Grand Theft Auto V یا Shadow Of War قدرت بالاتری را از خود به نمایش بگذارد. از آنجایی که این عناوین در PS4 با کیفیت 1080p و در ایکس باکس با کیفیت 720p اجرا می شوند ، کافیست سری به جنگل ها یا نگاهی به بارش باران در آن ها بیندازید تا تفاوت گرافیکی این دو کنسول را به وضوح مشاهده کنید. با این وجود PS4 در بخش سخت افزاری به نسبت Xbox One در رده بالاتری قرار می گیرد و اولین تفاوت را در مقایسه این دو کنسول به وجود می آورد.

مقایسه بازی های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

شاید مهم‌ترین تفاوت میان این دو کنسول، بازی‌های انحصاری آن‌ها باشد. برای مقایسه عادلانه این بخش سری به عناوین بازی که متای بالای 70 را از Metacritic در هر یک از این دو کنسول دریافت کرده اند انداختیم. پلی استیشن 4 در این بخش با بیش از 800 بازی موفق از جمله Uncharted , Last Of Us و God Of War موفق شد تا نسبت به رقیب خود ، ایکس باکس وان با حدود 550 بازی ، پیشی بگیرد. البته اگرچه وجود بازی‌های انحصاری بیشتر نمی‌تواند به تنهایی باعث برتری یک کنسول شود ؛ اما قطعا می تواند در تصمیم گیری کاربر برای انتخاب یکی از این دو کنسول مفید واقع شود.

در این زمینه نیز سلیقه مهم‌ترین معیار برای انتخاب برنده است اما اگر نظر ما را بخواهید ، سونی عملکرد بسیار بهتری نسبت به مایکروسافت در زمینه بازی های انحصاری و کیفیت آن ها در این نسل از خود نشان داده است. کافیست به تماشای 20 دقیقه اول گیم پلی بازی The Last OF Us بپردازید تا منظور ما را از “عملکرد بسیار بهتر” متوجه شوید.

میزان محبوبیت دو کنسول در ایران

یکی دیگر از دلایلی که خرید PS4 را در ایران نسبت به Xbox One معقول تر به نظر می رساند، مقایسه بازار آن ها در ایران است. در زمان عرضه این دو کنسول، یعنی تقریبا 7 سال پیش با توجه به هزینه بالای اینترنت و دسترسی محدود به آن، استفاده از یک کنسول تمام آنلاین آن هم با آن وضعیت کار چندان معقولی نبود. از آنجایی که ایکس باکس وان کنسولی تمام آنلاین است، به همین خاطر پلی استیشن 4 در ایران محبوبیت بیشتری پیدا کرد و سبب شد تا سهم بیشتری از بازار فروش کنسول های بازی در ایران را از آن خود کند.

کافیست نگاهی به سایت های نیازمندی همچون دیوار و یا شیپور بیندازید و در دسته بندی بازی های ویدئویی به جستوجو بپردازید تا به صحت کلام ما پی ببرید. در یک مقایسه ساده می توان گفت به ازای هر 10 آگهی پلی استیشن، 1 آگهی ایکس باکس می توان یافت، تازه در بهترین وضعیت.

اما موضوع به این جا ختم نمی شود. با توجه به افزایش چشمگیر قیمت ارز در یکسال گذشته قیمت بازی های این دو کنسول به خصوص ایکس باکس وان به طور وحشتناکی افزایش یافته است.  هر دو کنسول ایکس باکس وان و پی اس 4 در حال حاضر قابلیت کپی خور شدن را دارند؛ با وجود مشکلات متعددی که کپی خور شدن دستگاه به وجود می آورد – هم چون خاموش شدن ناگهانی دستگاه و یا ریسک بن شدن آن از سمت سرور – به هیچ وجه این راه را به شما توصیه نمی کنیم اما با این حال اگر قصد کپی خور کردن دستگاه خود را دارید ایکس باکس وان انتخاب نسبتا بهتری برای شما خواهد بود. از طرفی دیگر اگر می خواهید به صورت قانونی به خرید بازی های مورد علاقه خود بپردازید و همچنین از بخش آنلاین و دیگر قابلیت های کنسول خود بهره مند باشید روش های مختلفی هم چون خرید اکانت، دیسک فیزیکی و یا معاوضه بازی های خود با دیگر بازی های مورد علاقه تان پیش روی شما خواهد بود.

مقایسه امکانات PS4 و Xbox One

مقایسه کنترلر پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

مورد دیگری که به تصمیم گیری ما در انتخاب بین پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان کمک خواهد کرد ، طراحی و راحتی استفاده از کنترلر این دو کنسول می باشد. هر دو کنترلر ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. کنترلر سونی دارای قابلیت شارژ با کابل میکرو Usb است اما کنترلر ایکس باکس برای شارژ نیاز به Kit مخصوص خود دارد که قیمتی حدود 25 دلار دارد ؛ از طرفی دیگر پد کنترلر ایکس باکس قابلیت شخصی سازی با نرم افزار Xbox Design Lab را داراست در حالی که کنترلر سونی فاقد این قابلیت است.

با این حال هر دو کنترلر پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در  این نسل به بهترین حالت ممکن ساخته شده اند و کار با آن ها بسیار ساده است. هر دو کنترلر نسبت به نسل های قبلی خود ارتقا های بسیار زیادی داشته اند که سبب شده استفاده از آن ها ، به خصوص در مورد DualShock 4 سونی ، در طولانی مدت دیگر خسته کننده نباشد. گر چه این راحتی و لذت استفاده از این کنترلر ها برای هر کسی صدق نخواهد کرد بلکه برای بعضی افراد بازی کردن با این دو همچون کابوسی در بیداری است. با این حال همواره این قابلیت برای این افراد فراهم خواهد بود که بتوانند از کنترلر های کاستومایز شده و یا غیر رسمی و هم چنین ماوس و کیبورد های ساخته شده برای این دو کنسول استفاده کنند.

کنترلر سونی نسبت به نسل قبلی خود ساختار بسیار بهتری پیدا کرده است به صورتی که دیگر شاهد خستگی دست در استفاده های طولانی مدت از آن نخواهیم بود. این کنترلر به هر دو صورت با سیم و بی سیم قابل استفاده خواهد بود و برای افرادی که می خواهند بهترین ری اکشن را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند مهم ترین ویژگی است ، به خصوص در بازی های مولتی پلیر که سرعت عمل حرف اول را می زند. اسپیکر مونو ، ویبره چندکاره ، سنسور حرکتی و نوار نورانی تعبیه شده روی کنترلر از جذاب ترین قابلیت هایی است که علاوه بر مجذوب کردن بازیکنان سبب شده تا روز به روز بازی سازان بیشتری به استفاده از این قابلیت ها در بازی های خود روی آورند. از روشن کردن چراغ قوه با تکان دادن کنترلر گرفته تا پخش صدای بی سیم پلیس از اسپیکر داخلی آن.

به طور کلی ، انتخاب کنترلر در این بخش همانند بخش طراحی و بازی های انحصاری بحثی سلیقه ای است و نمی توان گفت کدام یک زیباتر و یا طراحی بهتری دارد اما اگر بخواهیم صادق باشیم DualShock 4 نسبت به کنترلر Xbox One قابلیت های بیشتر و کاربر پسند تری را در اختیار بازیکنان قرار می دهد.

سیستم عامل و رابط کاربری

بسیاری از افراد به ساده تر بودن رابط کاربری پلی استیشن چهار نسبت به ایکس باکس وان معتقدند اما با این وجود رابط کاربری هر دو کنسول دارای ویزگی های است که در نهایت تصمیم گیری شما را در انتخاب کنسول بازی مناسب آسان می کنند. سونی و مایکروسافت خدمات تقریباً یکسانی را ارائه می دهند ؛ با این وجود تفاوت های کوچکی که در آن ها وجود دارد سبب می شود نسبت به دیگری تمایز یابند.

پس از سال ها ، ایکس باکس با آپدیت محیط کاربری خود موفق شد تا این بخش را نسبت به قبل برای کاربران خود جذاب تر کند. در واقع این آپدیت ، محیط شلوغ و بهم ریخته داشبورد ایکس باکس را به یک بخش کاربری جذاب و کارآمد تبدیل کرد. قابلیت های زیادی به دنیال این آپدیت به کنسول ایکس باکس وان اضافه گردید که در این بین می توان به دستیار شخصی ایکس باکس ، کنترلر صوتی به وسیله الکسا و Xbox Skills اشاره کرد.

دو مدل جدید کنسول مایکروسافت ، یعنی Xbox One S و Xbox One X مجهز به قابلیت پخش فیلم های بلوری هستند و برای افرادی که علاقه به تماشای فیلم های روز دنیا با بالاترین کیفیت را دارند گزینه مناسبی خواهند بود. البته باید به این موضوع توجه کنید که در ایران فیلم های بلوری بسیار کمیاب هستند و هم چنین قیمت های بسیار بالایی دارند. از طرفی با توجه به پشتیبانی ویندوز 10 از مدیا های ایکس باکس وان ، افرادی که PC نسبتا قوی دارند عملا به ایکس باکس نیازی ندارند چرا که می توانند از تمام قابلیت های این کنسول در رایانه شخصی خود استفاده کنند.

Backwards Compatibility

یکی دیگر از ویژگی های معرفی شده در این نسل ، قابلیت Backwards Compatibility یا همان امکان تجربه بازی های نسل قبلی روی نسل فعلی است. ایکس باکس به عنوان اولین کنسول پشتیبانی کننده از این قابلیت موفق شده تا بیش از 100 بازی نسل قبل خود را روی نسل فعلی بازسازی و بدون دریافت هیچ گونه مبلغ اضافه ای از کاربرانش قابل اجرا کند. البته باید توجه داشته باشید که این بازی ها یا باید به صورت دیسک اورجینال و یا به صورت اکانت قانونی خریداری شده باشند. اگر چه این قابلیت نیز روی کنسول سونی با نام PlayStation Now و بیش از 650 بازی پلی استیشن 2 و 3 در دسترس می باشد اما برای دسترسی به این بخش نیاز به خرید اشتراک ماهیانه خواهید داشت.

Share Play & Remote Play

از طرفی دیگر سونی از قابلیت Share Play و Remote Play بهره می برد که این قابلیت را برای شما فراهم می کند تا بتوانید در هر مکانی به کنسول خود و بازی های ان دسترسی داشته باشید. فرقی نمی کند که صد متر یا صد ها کیلومتر با کنسول خود فاصله داشته باشید ؛ تنها چیزی که نیاز دارید اینترنت و نرم افزار Remote Play سونی می باشد. هم چنین با استفاده از قابلیت Share Play می توانید تجربه خود را از بازی های مختلف با دوستان خود به اشتراک بگذارید و به آن ها اجازه دهید همراه شما به تماشای بازی در هر نقطه ای از دنیا بپردازند و یا اینکه با با فشار دادن یک دکمه ، ویدئو های مورد علاقه خود را از بازی های مختلف در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

به غیر از موارد بالا اکثر ویژگی های دیگری که توسط سونی و مایکروسافت برای این دو کنسول معرفی شده یکسان هستند. هر دو کنسول قابلیت استریم آنلاین و اشتراک گذاری بازی ها را دارند و هم چنین دارای استور و بخش آنلاین مخصوص به خود هستند. به علاوه برای اتصال به سرور و به اصطلاح اجرای بازی های مولتی پلیر ، خرید اشتراک سرویس مخصوص به کنسول الزامی است. در پلی استیشن این اشتراک با نام پلاس و در ایکس باکس با نام گلد قابل خرید می باشد. هر دو کمپانی بازی های رایگانی را در هر ماه برای مشترکین خود در نظر می گیرند که کاربران با یک بار دانلود این بازی ها می توانند به صورت دائمی ، تا زمان اتمام اشتراک ، به آن ها دسترسی داشته باشند. اخیرا هر دو کمپانی قابلیتی را برای کنسول های خود فراهم کردند که کاربران با پرداخت مبلغ ناچیزی به عنوان مثال 10 دلار در هر ماه به لیست عظیمی از عناوین منتشر شده دسترس داشته باشند.

اگر بخواهیم صادقانه در این مورد نظر بدهیم امکاناتی که ایکس باکس وان در اختیار کاربران خود قرار می دهد بسیار بیشتر نسبت به پلی استیشن 4 می باشد اما متاسفانه با توجه به تحریم بودن ایران از سمت بسیاری از سرویس دهنده های خارجی ، اکثر این امکانات در داخل ایران غیر قابل استفاده خواهند بود. به همین خاطر این بخش نیز به امکانات مورد نیاز شما بر می گردد که کدام قابلیت برای شما اهمیت بیشتری دارد ؟

ویژگی های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

به لطف عرضه PlayStation VR ، پی اس 4 در حال حاضر یکی از دو کنسول بازی است که در نسل هشتم از قابلیت واقعیت مجازی یا همان VR پشتیبانی می کند. هم چنین در طرف دیگر ایکس باکس وان نیز جزو یکی از دو کنسول بازی است که از موس و کیبورد در بازی هایی همچون Fortnite پشتیبانی می کند.

جمع بندی

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم ، سختی تصمیم گیری در مورد انتخاب بین پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان همانند سختی پیدا کردن یک سوزن در یک انبار کاه است. با این حال اگر هم چنان تصمیم خود را نتوانستید بگیرید در انتهای این جمع بندی قطعا یک کنسول را مناسب تر نسبت به دیگری برای خود خواهید دید.

اگر بخواهیم بر اساس آمار و ارقام تصمیم بگیریم ، پلی استیشن 4 به عنوان دومین کنسول پرفروش تاریخ پس از پلی استیشن 2 با فروشی بیش از 100 میلیون نسخه ای خود موفق شده تا از رقیب خود پیشی بگیرد. از طرفی بازی های بزرگ سونی در این نسل ، هم چون God OF War ، The Last Of US و Uncharted را نمی توان نادیده گرفت ؛ کافیست به تماشای تریلرهای این سه بازی بنشینید تا تصور اینکه نتوانید این بازی ها را تجربه کنید هم چون خارشی در مغزتان شما را تا ابد مورد آزار و اذیت قرار دهد. البته این بدان معنی نیست که ایکس باکس عناوین انحصاری مورد توجهی ندارد ، خیر بلکه عناوین هم چون Forza در ایکس باکس به خوبی سه بازی ذکر شده روی سونی عمل کرده اند اما با وجود قابلیت اجرای این عناوین روی PC و محدود بودن لیست عناوین انحصاری ایکس باکس نسبت به سونی ، پیشنهاد ما این است که اگر به دنبال تجربه لیست عظیمی از عناوین انحصاری با کیفیت هستید بدون هیچ گونه تردیدی پلی استیشن 4 کنسول مناسب شماست. با این حال اگر توانایی اجرای بهتر بازی های چند پلتفرمی و پخش فیلم و سریال های بلوری با کیفیت 4K و ویژگی کراس پلی برای شما نسبت به گفته های پیشین اهمیت بیشتری دارد ، ایکس باکس وان کنسول مناسب شماست.

021-9101-6578 BaziPlus PlusTV info [at] BaziPlus [dot] Com